یک‌شنبه 8 مهر 1403

دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان: بدون شک ایران به ترور سید حسن نصرالله پاسخ خواهد داد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان: بدون شک ایران به ترور سید حسن نصرالله پاسخ خواهد داد

سفیر سابق ایران در لبنان می‌گوید اگر رژیم صهیونیستی تنش را ادامه دهد یک جنگ تمام عیار شکل می‌گیرد که نتیجه‌ی رفتار خودشان است. باید جلو شرارت‌های نتانیاهو گرفته شود. مسلما نتیجه این بی‌ثباتی، ناامنی منطقه است.

به گزارش انتخاب، احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان درباره پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل پس از ترور سید حسن نصرالله گفت: با توجه به پیام مقامات عالی که اشاره کرده‌اند به رزمندگان فلسطینی کمک شود، تکلیف معلوم شده است. بدون شک ایران بر این اساس پاسخ خواهد داد و در روزهای آینده شکل پاسخ مشخص می‌شود. این جنگ یک جنگ ترکیبی است که ایران با حساب دقیق و هوشمندانه به آن پاسخ می‌دهد.

وی درباره سرنوشت حزب الله پس از سید حسن نصرالله گفت: حزب الله دارای یک سازمان مستحکم است و تجربیات زیادی از سال 1982دارد. ما تجربه‌ی شهادت دبیرکل قبلی حزب الله و عماد مغنیه را داریم، اما هیچ تاثیری در روند مبارزه نگذاشت. ممکن است این ضربات در کوتاه مدت اثر بگذارد، اما حزبی که تمام لبنان حامی آن است، تاثیری در سرنوشت این حزب نخواهد گذاشت.

سفیر سابق ایران در لبنان درباره تداوم تنش در منطقه گفت: اگر رژیم صهیونیستی تنش را ادامه دهد یک جنگ تمام عیار شکل می‌گیرد که نتیجه‌ی رفتار خودشان است. باید جلو شرارت‌های نتانیاهو گرفته شود. مسلما نتیجه این بی‌ثباتی، ناامنی منطقه است. جریانی مثل حزب الله که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد، راهی جز مبارزه ندارد. الان در غزه 40هزار نفر شهید شدند، اما هنوز مردم پابرجا هستند. تا اشغال هست، مقاومت و جنگ هم هست.

او افزود: یک زمان سعودی و امارات می‌خواستند در دو هفته مردم یمن را تسلیم کنند، اما این دو هفته چندسال شد و پیروز نشدند. اسرائیل چگونه در یک منطقه خشمگین می‌خواهد به زندگی ادامه دهد؟

دستمالچیان درباره جانشین سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله فردی دانشمند و تشکیلاتی بود. تمام سازمان مستحکم حزب الله مدیون رهبری‌های او و همکارانش بود. این تشکیلات نهادینه شده است. اگرچه هنوز مشخص نیست چه کسی جای حسن نصرالله را بگیرد، اما کسی که بیشتر از بقیه به او نزدیک بود راه را ادامه می‌دهد.

از میان اخبار

بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره خروج نیرو‌ها از عراق

پاسخ ظریف به سوال خبرنگار آمریکایی درباره مذاکره مجدد هسته‌ای