سه‌شنبه 3 مهر 1403

دستور مادورو به مقامات دولتش بعد از انفجار پیجرها در لبنان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
دستور مادورو به مقامات دولتش بعد از انفجار پیجرها در لبنان

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنرانی که از تلویزیونی دولتی کشورش پخش شد از مقام‌های ونزوئلایی خواست: «هدیه‌های الکترونیک را نپذیرید. مراقب تلفن‌ها، موبایل‌ها و همه باشید. دیدید که چه اتفاقاتی در لبنان افتاد. همه باید هوشیار باشند.»

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به انفجار پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله لبنان در سه‌شنبه هفته گذشته، به مقام‌های دولت خود نسبت به پذیرش هر گونه دستگاه الکترونیکی به عنوان هدیه کریسمس هشدار داد.

«نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا این هشدار را به اعضای دولتش در ضمن نشستی در شهر کاراکاس درباره فرهنگ ونزوئلا و در پی انفجار هزاران دستگاه‌های پیجر مورد استفاده حزب‌الله لبنان در روز سه‌شنبه هفته گذشته مطرح کرد.

در روز سه‌شنبه هفته پیش چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم 12 نفر منجر شد و بیش از 2800 نفر را مجروح کرد. سپس در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌ها و لوازم الکترونیک مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم 25 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 600 نفر مجروح شدند. همچنین حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت 16 نفر به شهادت رسیدند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین 66 مجروح به دنبال داشت.

خبر مرتبط تاکید اردن بر حمایت از لبنان / هشدار درباره تشدید تنش‌زایی تل‌آویو

پادشاه اردن تاکید کرد که این کشور در کنار لبنان در مقابله با جنگ اسرائیل می‌ایستد

بقایای پیجرهای منفجرشده حزب‌الله لبنان سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی چگونه این حمله را سازماندهی کرده است. به گفته مقامات امنیتی غربی و رژیم اشغالگر، این حمله بخشی از تلاش پیچیده و 10 ساله صهیونیست‌ها برای نفوذ به حزب‌الله و اجرای این عملیات بوده است.

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنرانی که از تلویزیونی دولتی کشورش پخش شد از مقام‌های ونزوئلایی خواست: «هدیه‌های الکترونیک را نپذیرید. مراقب تلفن‌ها، موبایل‌ها و همه باشید. دیدید که چه اتفاقاتی در لبنان افتاد. همه باید هوشیار باشند.»

مادورو گفت از جمله هدیه‌هایی که مقام‌های ونزوئلایی می‌توانند بپذیرند صنایع دستی، کتاب و سوغاتی‌های سنتی ونزوئلا همچون قهوه هستند.

خبر مرتبط طرح آمریکا برای ترور نیکلاس مادورو / وزارت کشور ونزوئلا بیانیه داد

وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری 6 تبعه خارجی از جمله 3 شهروند ایالات متحده، 2 شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

مادورو در پی انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه ونزوئلا توانست به سومین دور ریاست جمهوری خود در این کشور آمریکای لاتین برسد. مادورو در این انتخابات طبق اعلامیه رسمی شورای ملی انتخابات ونزوئلا 52 درصد آرا را به خود اختصاص داد. با این وجود مخالفان مادورو مدعی وقوع تقلب به نفع این رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات شدند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور غربی از «ادموندو گونزالس»، کاندیدای ریاست جمهوری مخالفان مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا حمایت کرده و از به رسمیت شناختن پیروزی مادورو در این انتخابات خودداری کرده‌اند.

وزیر کشور ونزوئلا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد سرویس امنیتی کشورش یک دسیسه مورد حمایت سازمان سیا برای ترور مادورو و اجرای اقدامات تروریستی را کشف و خنثی کرده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

دستور مادورو به مقامات دولتش بعد از انفجار پیجرها در لبنان 2
دستور مادورو به مقامات دولتش بعد از انفجار پیجرها در لبنان 3