سه‌شنبه 17 مهر 1403

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی دشمنان هوشیار باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی دشمنان هوشیار باشند

امام جمعه اراک با تاکید بر هوشیاری همه جانبه دستگاه های امنیتی اطلاعاتی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از اقتدار روز افزون انقلاب هراس و واهمه دارند و از هر ابزاری برای نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند و در این شرایط وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بسیار سنگین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، گفت: بزرگترین درس حوادث منطقه و جهان درس تقوا و ولایتمداری است و میزان برای پیروزی، موفقیت و سربلندی، سلامت دین و دنیا و آخرت و عالی ترین درس کلاس دنیا تقوا و ولایتمداری است.

وی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب تشیع در امر تربیت شاگردانی ممتاز بی نظیر بودند و نهضت علمی در علوم و معارف اسلامی راه اندازی نمودند و مکتب امام صادق (ع) انسان ساز و مکتب ساز است. امام جمعه اراک ادامه داد: باید از مکتب امام صادق (ع) در راستای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی استفاده کنیم و نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان باید با الگو گیری از مکتب ششمین امام شیعیان در راستای تربیت شاگردانی ممتاز و برجسته اهتمام ورزند. وی با تاکید بر هوشیاری همه جانبه دستگاه های امنیتی اطلاعاتی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از اقتدار روز افزون انقلاب هراس و واهمه دارند و از هر ابزاری برای نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند و در این شرایط وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بسیار سنگین است. دری نجف آبادی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید با هوشیاری کامل تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را شناسایی و در نطفه خفه کنند و با تمام قدرت از امنیت ملی و اقتدار کشور صیانت کنند. وی با اشاره شهادت شهید احسان قدبیگی در منطقه پارچین تهران، گفت: شهید اقتدار و صنعت دفاعی احسان قدبیگی از خدمتگذاران صنعت دفاعی کشور و از خطه پرافتخار و شهید پرور استان مرکزی و شهر اراک بود که مظلومانه به شهادت رسید. امام جمعه اراک با تقدیر از مردم شهر اراک جهت برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهید ببان کرد: امروز مردم شهیدپرور استان مرکزی و شهرستان اراک تشییع باشکوهی برای این شهید مظلوم برگزار کردند که جای تقدیر دارد و این نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت دارد. وی ادامه داد: همگان باید توجه داشته باشند که راه مقاومت در کشور باید تقویت شود و مبادا کسی از ادامه مسیر دلسرد شود و حاشیه ها نباید ملت ایران را از راه و آرمان های بلند خود غافل کند. دری نجف آبادی بیان کرد: ملت ایران باید در هر بخش و اموری روی پای خود بایستد. خودباوری و ایستادگی بر روی توان داخلی همواره مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی بوده و همواره باید مورد توجه باشد. وی ادامه داد: امروز شرایط کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و انقلاب اسلامی در طول 43 سال عمر بابرکت خود دستاوردهای بسیاری داشته که باید شکرگزار خداوند باشیم و امروز در اوج اقتدار و سربلندی است. امام جمعه اراک افزود: ساختمانی در آبادان تخریب شده و باید قبل از این ماجرا ناظران و مهندسان دقت لازم را به کار می‌گرفتند و در این خصوص تخلفاتی صورت گرفته اما نباید در هر جا که حادثه‌ای رخ می‌دهد کل نظام را زیر سئوال برد. وی با اشاره به مناسبت های خرداد ماه بیان کرد: ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد از مهمترین مناسبت‌های پیش رو است که هر کدام باید به بهترین نحو ممکن اجرا شود. دری نجف آبادی افزود: همچنین امسال پس از چندین سال، 40 هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع مشرف می‌شوند که زائران باید بهترین درس را از این دانشگاه باعظمت بگیرند. وی خاطر نشان کرد: در راستای وحدت کلمه، یکپارچگی، عظمت و کرامت انسانی همه بابد پشت سر رهبر معظم انقلاب و گوش به فرمان ایشان باشند. انتهای پیام