یک‌شنبه 15 مهر 1403

دستگیری شکارچیان کبک در جاجرم و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگیری شکارچیان کبک در جاجرم و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: سه متخلف که اقدام به شکار 10 قطعه کبک در ارتفاعات منطقه کبابای این شهرستان کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا احمد صفرزاده روز سه شنبه گفت: متهمان که علاوه بر لاشه 10 قطعه کبک، از آنان یک قبضه سلاح شکاری دولول و برخی ادوات شکار نیز کشف شده، ضمن محکومیت به واریز 30 میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان شکار، به حساب محیط زیست، برای رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری شکارچی بلدرچین در جاجرم

صفرزاده همچنین از دستگیری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار 3 قطعه بلدرچین کرده بود، خبر داد و گفت: از متهم لاشه سه قطعه بلدرچین، یک قبضه سلاح شکاری، 7 عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهم ضمن محکومیت به واریز مبلغ چهار میلیون و 500 هزار ریال جریمه بابت ضرروزیان شکار، به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف حدود 20 تن سنگ معدنی قاچاق سرب در اسفراین 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: یک دستگاه خودرو اسکانیا و 3 دستگاه خودرو نیسان حامل 19 هزار و 905 کیلوگرم سنگ معدنی قاچاق سرب، به ارزش یک میلیارد و 393 میلیون ریال در شهرستان اسفراین توقیف شد.

سرهنگ محمد غلامی روز سه شنبه گفت: افرادی قصد انتقال مقدار قابل توجهی سنگ معدنی قاچاق به استان زنجان را داشتند که ماموران پلیس، خودروهای حامل سنگ معدنی را شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: در همین رابطه چهار متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند و سنگ معدنی کشف شده نیز تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان اسفراین شد.

توقیف 410 وسیله نقلیه متخلف در گرمه

فرمانده انتظامی شهرستان گرمه گفت: 410 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در 6 ماه اول امسال در این شهرستان توقیف شده است.

سرهنگ علیرضا پوربه گفت: در طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف در نیمه نخست سال جاری 280 دستگاه موتورسیکلت متخلف به علت داشتن صدای ناهنجار، همراه نداشتن مدرک، کلاه ایمنی و... توقیف و 130 دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف و راهی توقفگاه شدند.

*س_برچسب‌ها_س*