سه‌شنبه 17 مهر 1403

دستگیری قاتلان فراری در ورودی غربی و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگیری قاتلان فراری در ورودی غربی و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: سه قاتل فراری از استان گلستان، هنگام ورود به استان خراسان شمالی در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی مهران فر روز شنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور جنگل گلستان - چمن بید، به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک شده و پس از متوقف کردن آن دریافتند که آنان قاتلانی هستند که پس از کشتن یک نفر در یکی از روستاهای «دلند» در استان گلستان و مجروح کردن یک نفر دیگر با سلاح گرم، به قصد رفتن به استان های جنوبی در حال فرار هستند.

وی افزود: یکی از متهمان که در هنگام درگیری با مقتول از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود، برای مداوا به بیمارستان بجنورد منتقل شد. وی گفت: متهمان پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستبند پلیس بر دستان 10 دزد و مالخر

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: 10 سارق و مالخر با 60 فقره انواع سرقت در استان دستگیر شدند. سرهنگ محمد غلامی افزود: ماموران با شناسایی محل اختفای متهمان، در چند عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. وی افزود: سارقان در بازجویی های انجام شده به 60 فقره سرقت اعتراف کردند که سرقت از اماکن خصوصی و دولتی، منزل، مغازه، خودرو، دوچرخه از آن جمله بود.

توزیع 116 بسته غذایی بین سربازان آموزشگاه شهید هاشمی نژاد شیروان

فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی نژاد شیروان گفت: 116 بسته مواد غذایی شامل روغن، گوشت گوسفند، پنیر، برنج پاکستانی، ماکارونی، خرما، سویا و رب گوجه فرنگی، به ارزش بیش از 460 میلیون ریال برای کمک به سربازان متاهل و معسر این آموزشگاه، بین آنان توزیع شد.

سرهنگ پاسدار سیدمحسن حسینی هدف از این اقدام را برداشتن باری از دوش سربازان متاهل دانست و گفت: در این مدت با خانواده تعدادی از سربازان متاهل با هدف پیگیری و رفع مشکلات آنها، دیدار صورت گرفت.

کشف یک دستگاه فلزیاب در اسفراین 

فرمانده انتظامی اسفراین از کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری 2 متهم خبر داد و گفت: این افراد اقدام به انتقال این دستگاه فلزیاب به حوزه پاسگاه شهر "صفی آباد" کرده بودند که ماموران خودرو آنان را شناسایی و پس از توقیف، در بازرسی از آن این فلزیاب و تعداد زیادی اقلام ممنوعه دیگر را کشف و ضبط کردند. سرهنگ مجید یگانه پور افزود: در این رابطه 2 متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

اهدای 6 میلیارد ریال کتاب و خرید یک میلیارد ریال کتاب از ناشران استان

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اهدای 6 میلیارد ریال کتاب به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و خرید یک میلیارد ریال کتاب از ناشران و مولفان استان در سال جاری خبر داد.

رضا رضایی افزود: کتاب های اهدایی بین مراکز فرهنگی و هنری، مراکز آموزشی، مراکز دولتی و غیردولتی، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری استان توزیع می شود که عمدتا موضوعات آن دفاع مقدس، علوم انسانی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روانشناسی، ادبیات و... است.

وی گفت: سال گذشته نیز یک میلیارد و 900 میلیون ریال کتاب در استان اهدا شده و 647 میلیون ریال کتاب از ناشران و مولفان استان خریداری شده بود.

*س_برچسب‌ها_س*