شنبه 29 اردیبهشت 1403

دفاع نخست وزیر مالزی از روابط کشورش با حماس

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دفاع نخست وزیر مالزی از روابط کشورش با حماس

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در برلین با اشاره به اینکه مالزی با شاخه سیاسی حماس در ارتباط است، اظهار کرد: در این باره عذرخواهی نمی‌کنم.

وی افزود: به بسیاری از همتایانم در اروپا و آمریکا تصریح کرده‌ام که ما هیچ ارتباطی با هیچ شاخه و جناح نظامی نداریم.

انور ابراهیم همچنین خواستار «درک ریشه‌های بنیادین مشکلی» شد که به حمله هفتم اکتبر (15 مهر) منجر گردید.

وی تاکید کرد: من قویا با این روایت که گویی مشکل با حمله هفتم اکتبر شروع شد و با آن پایان می‌یابد، مخالفت کرده‌ام.

نخست وزیر مالزی گفت که دهه‌ها «بی‌رحمی، غارت و سلب مالکیت» علیه فلسطینی‌ها جریان داشته است.

شولتس نیز در این کنفرانس خبری بار دیگر از آنچه که «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند، حمایت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر 2023، در واکنش به هفت دهه جنایات اشغالگران، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و رژیم اشغالگر نیز این منطقه را هدف حملات شدید هوایی و زمینی خود قرار داد اما در برابر رزمندگان مقاومت، نتوانست به اهداف خود یعنی نابودی مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد و هم اکنون تلاش رژیم صهیونیستی برای نجات از باتلاق غزه از طریق مذاکره سیاسی در جریان است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دوشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون تعداد شهدای غزه به 31 هزار و 112 نفر و شمار زخمی‌ها به 72 هزار و 760 نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی همچنین از ابتدای تجاوز به غزه در هفتم اکتبر 2023، اقدام به بازداشت 7هزار و 530 فلسطینی کرده است که شمار زیادی از آنها همچنان در بازداشت اشغالگران محبوس هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در این مدت به عملیات نظامی خود در کرانه باختری و بازداشت اهالی این منطقه شدت بخشیده است که در نتیجه آن 425 فلسطینی شهید و 4700 تن دیگر زخمی شده اند.