دوشنبه 26 شهریور 1403

دلیل دیسکالیفه بیت‌سیاح

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دلیل دیسکالیفه بیت‌سیاح

سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک پاریس درباره علت دیسکالیفه‌شدن صادق بیت‌سیاح که باعث از دست رفتن طلای این ورزشکار شد، توضیح داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F11 بازی‌های پارالمپیک پاریس، صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش ایران، با رکورد 47.64 متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت اما پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت‌سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک پاریس، در این باره اظهار کرد: وقتی مسابقه تمام شد متوجه شدیم ورزشکارمان دیسکالیفه شده و بلافاصله مراجعه و اعتراض شدید خود را اعلام کردیم. جلسه تشکیل شد و فیلم مسابقات را به ما نشان دادند و با توجه به اینکه هر ورزشکاری به یک نوع احساسات خود را بروز می‌دهد، برخی حرکات آقای بیت‌سیاح مورد پسند سرداور قرار نگرفته و آن را بر خلاف قوانین و مقررات دانست که ما نسبت به این مسئله اعتراض کردیم.

او افزود: برای شفاف‌سازی باید بگویم، وقتی ورزشکاران رکوردشکنی می‌کنند، دست خود را از مقابل گردن خود عبور می‌دهند که به معنای رکوردشکنی است اما این حرکت به نوع دیگری تعبیر شد و یک کارت زرد به ورزشکار ما دادند.

سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک پاریس بیان کرد: پس از آن نیز باید بگویم که ما حتی پرچم را به ورزشکار نمی‌دهیم و پرچم را از بالا به ورزشکار می‌دهیم تا چیزی همراه نداشته باشد اما به هر حال آقای بیت‌سیاح به دلیل عشق و ارادت به خانم ام‌البنین به‌یکباره پرچم را از کوله ورزشی خارج کرد و پرچم را نشان داد و به این ترتیب کارت زرد دوم را نیز دریافت کرد و از دور مسابقات حذف شد.

هادی‌زاده ادامه داد: به هر حال وظیفه داشتیم اعتراض کنیم. مرحله اول جلسه فنی برگزار شد و توضیحات ما از نظر مسئولان مورد قبول واقع نشد و تلاش کردیم توزیع مدال به تعویق بیافتد و فرصت بیشتری داریم تا بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

او گفت: منتظر جلسه دوم برای رسیدگی به اعتراض هستیم و تلاش می‌کنیم مدال را برگردانیم اما باید بدانیم واقعیت این است که کار بسیار دشوار و سختی خواهد بود. اگر بحث فنی بود راحت‌تر بود اما چون کارت زرد داده شده ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام /