یک‌شنبه 15 مهر 1403

دمای خیرآباد زنجان به صفر درجه سانتیگراد رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای خیرآباد زنجان به صفر درجه سانتیگراد رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای هوای خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه، طی 24 ساعت گذشته به صفر درجه سانتیگراد رسید.

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افت دما در این استان طی سه روز گذشته، محسوس بود، افزود: طی مدت یاد شده بیشترین میزان دمای هوا با 25 درجه سانتیگراد در گیلوان از توابع شهرستان طارم گزارش شد.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را هفت درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد که از فردا / پنجشنبه / نیز دمای این استان به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد.

سلطانی با بیان اینکه هوای سرد، امروز / چهارشنبه / از استان خارج خواهد شد و سامانه بارشی تا پایان هفته پیش بینی نمی شود، اظهار داشت: طی روزهای جمعه و شنبه /10 و 11 مهر ماه / وزش باد نسبتا شدید برای استان پیش بینی می شود که سرعت آن می تواند در روز شنبه در برخی مناطق از 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: احتمال بارش های پراکنده محلی در مناطق مختلف این استان برای روزهای شنبه و یکشنبه، پیش بینی می شود.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*