دوشنبه 16 مهر 1403

دمای هوای سه شهر کهگیلویه و بویراحمد از43 درجه سانتیگراد گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوای سه شهر کهگیلویه و بویراحمد از43 درجه سانتیگراد گذشت

گچساران - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوا در شهرهای لیکک، دوگنبدان و دهدشت در شبانه روز گذشته از 43 درجه سانتی‌گراد گذشت.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند افزایشی دمای هوا از یک هفته پیش در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و در بیشتر ایستگاه ها حداکثر دما سه تا هفت درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: حداکثر دمای هوای شبانه روز گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی چهار منطقه گرمسیری استان شامل دهدشت43.8، لیکک و دوگنبدان در جنوب این استان 43.7درجه، امامزاده جعفر 43.6 گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت حداقل دمای شهرهای گرمسیری استان شامل دوگنبدان23.7، دهدشت22.6، امامزاده جعفر21.4 و لیکک 31.5 ثبت شده است.

بهره مند عنوان کرد: کمترین و بیشترین دمای هوای شهر یاسوج مرکز این استان در شبانه روز گذشته 14 و32.2 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشترین و کمترین درجه دمای هوای شهر سی سخت خنک‌ترین منطقه این استان 17 و30. درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

وی گفت: وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده، افزایش ابر و همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*