دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس قوه قضاییه در سی‌وچهارمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، روز پنجشنبه در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی از طریق فرودگاه سمنان وارد این استان شد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با هشدار نسبت به استمرار روند کاهش اهدای خون در پایتخت با توجه به تعطیلات آخر شهریورماه و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: ادامه روند کنونی اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.

نخستین تلاش محافظه‌کاران برای برکناری نخست‌وزیر کانادا و پایان دادن به دولت 9 ساله حزب لیبرال با شکست رو‌به‌رو شد.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران محور اصلی گفت‌وگو با «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را شرح داد.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی را برای سال 2024 اندکی افزایش داد.

مسعود پزشکیان که صبح یکشنبه اول مهر به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده بود، پس از سخنرانی در این نشست و نیز سخنرانی در نشست سران میثاق آینده و دیدار با سران و مقامات 15 کشور و سازمان بین‌المللی، از نیویورک عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 95 تا 96 درصد دانش‌آموزان اتباع ثبت‌نام شده‌اند گفت: روند ثبت‌نام به خوبی در حال انجام است اما افرادی که «کد یکتا» ندارند، با مراجعه به دفاتر کفالت می‌توانند این کد را دریافت کنند.

کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: شورای امنیت به ابزاری در دستان برخی اعضای دائم تبدیل شده است که منافع سیاسی و استراتژیک خود را بر صلح جهانی اولویت می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی نامه ای به سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا در صورت ورود سربازان تروریست های حاکم بر سرزمین های اشغالی به لبنان در کنار رزمندگان حزب الله باشیم و اگر یک نفر از حزب الله به شهادت رسید ده نفر از ما باید علم و پرچم آن سرداران با عظمت را بردارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی خواستار اعطای یک بسته نظامی دیگر به اوکراین به ارزش 375 میلیون دلار شد.

یک مطالعه جدید هشدار می دهد که تغییرات آب و هوایی و بدتر شدن رژیم غذایی، نرخ جهانی بروز سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از سکته را به اوج رسانده است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی بامداد امروز - پنجشنبه - برای سخنرانی در سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

یک سیاره گازی که به خاطر اتمسفر خود به سیاره پاپ‌کورن شهرت دارد، به موضوع کشف جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب تبدیل شده است.

جو بایدن و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه درباره تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب در شبکه ایکس نوشت: در جریان دیدار با دیوید لامی، وزیرخارجه انگلستان، صریحا در مورد تبعات مصیبت بار تجاوز رژیم اسرائیل علیه لبنان هشدار دادم.