دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

پزشکیان در توئیتی نوشت: دولت چهاردهم از غرب تا شرق، از نیویورک تا سمرقند به دنبال دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با جهان است.

امروز قیمت سکه امامی به 45,950,000 (چهل و پنج میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.32 درصدی داشته است. قیمت طلا و دلار هم بالا رفت.

از ساعت 17 محدودیت یک‌طرفه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) اعمال شده و با اتمام این طرح از ساعت 24، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد انجام می‌شود.

با توجه به تحولات اخیر و ورود بازارساز به میدان، معامله‌گران ادعا می‌کنند بازار ارز نوسانات بیشتری را تجربه خواهد کرد.

نشست سران اقتصادهای نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در روزهای 22 تا 24 اکتبر در شهر کازان در جنوب غربی روسیه برگزار می‌شود.

مهیار محمدی فر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از مصدومین این حادثه که به بیمارستان یزد منتقل شده بود شب گذشته جان خود را از دست داد.

وزیر بهداشت گفت: مشکلی در تأمین واکسن آنفلوانزا نداریم و هم نوع خارجی و هم نوع ایرانی موجود است و اگر در جایی کمبود وجود داشته باشد، احتمالاً مشکل در توزیع بوده است و محدودیتی در توزیع بین داروخانه‌ها وجود ندارد‌.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» روز پنج‌شنبه به نقل از برخی مسوولان آمریکایی مدعی شد، «برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله طی چند ساعت آینده وارد مرحله اجرایی خواهد شد.»

شرور سابقه‌دار خیلی زود در جریان تحقیقات به شرکت در نزاع مرگبار در پارک یاران اعتراف ولی عنوان کرد ضربه چاقویی را به بدن مقتول وارد نکرده است اما اظهارات دیگر متهمان حکایت از آن دارد که ضربات او باعث قتل شده است.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نوشت: «من از شما می‌خواهم که فورا اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده را برکنار کنید.»

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ در گفت وگویی از دو برابر شدن ارزش دارایی‌های صندوق با درآمد ثابت ایران زمین در یک سال گذشته خبر داد و آن را نشان‌دهنده اعتماد مردم به این صندوق و ویژگی‌های مثبت آن برای تجربه یک سرمایه‌گذاری مطمئن دانست.

آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز با توقف روند صعودی قیمت‌ها و برگشت قیمت دلار از مرزهای مقاومتی همراه شده است و این اسکناس آمریکایی که روز سه‌شنبه در بازار هرات به کانال روانی 60 هزار تومان رسیده بود، تنها یک روز در این سطح باقی ماند و روز چهارشنبه به کانال 59 هزار تومان عقب نشینی کرد.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در stakeout شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت منطقه خصوصا لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد: ایران قاطعانه در کنار دولت و مردم لبنان ایستاده است. ایران پیش از این نیز برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای، صبر و خویشتن‌داری فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه صبح امروز، پنجشنبه، اعلام کرد که فرمان رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین در خصوص به‌روزرسانی شدن دکترین هسته‌ای کشور پس از تکمیل روند آماده‌سازی این سند منتشر خواهد شد.

امروز قیمت بیت کوین در بازار بالا رفته است و به 63,520 (شصت و سه هزار و پانصد و بیست) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.5 درصدی داشته است.

امروز قیمت طلا روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,661 (دو هزار و ششصد و شصت و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.07 درصدی داشته است.