دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز قیمت سکه امامی بالا رفت و به 46,000,000 (چهل و شش میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.43 درصدی داشته است.

سردار سلامی گفت: در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا، پزشکان و پرستاران ما گاهی شبانه‌روز بدون بازگشت به خانه، جان انسان‌ها را نجات می‌دادند.

امروز قیمت دلار مبادله ای بالا رفته است و به 49,578 (چهل و نه هزار و پانصد و هفتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.08 درصدی داشته است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار افزایش حرکت کرد و 49,578 (چهل و نه هزار و پانصد و هفتاد و هشت تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

فیفا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این نهاد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های اسرائیلی از رقابت‌های بین‌المللی را در سوم اکتبر (12 مهر) بررسی خواهد کرد.

معامله‌گران معتقدند قیمت‌ها در وضعیت رکود و بلوکه در پایان هفته همواره مسیر صعودی را دنبال می‌کنند. و این افزایش می‌تواند ناشی از «انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران»، «تقاضای بیشتر» یا «اخبار مثبت اقتصادی» باشد که به بازار نفوذ می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 96 قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول و در مرز آلودگی قرار گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا از غرب به دلیل سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد که از 7 اکتبر تاکنون بیش از 41400 فلسطینی شهید شدند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

آژانس‌های اطلاعاتی فدرال آمریکا مدعی شده‌اند که ایران برای تضعیف اعتماد و دخالت در انتخابات ایالات متحده تلاش کرده و در خشونت‌های اخیر در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در این کشور دست داشته است.

بازار طلا و سکه در حالی به سراغ معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رود که طی دو روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار به کانال 60 هزار تومان بود؛ روندی که در پی آن قیمت طلا و سکه - که در روزهای گذشته رکورد زده بودند و سقف‌های تاریخی خود را شکستند -، تضعیف شد.

پزشکیان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد بر پایه صداقت از کمک همه نخبگان و افراد توانمند در مسیر ساختن ایران یاری بگیریم، گفت: قول می‌دهم که برای اعتلای کشور و سربلندی ایران از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که «با وجود اینکه جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه محتمل است اما فرصتی نیز برای حل‌وفصل تنش‌ها که می‌تواند کل منطقه را اساسا تغییر دهد، وجود دارد.»

نرخ فرآورده‌های لبنی در ابتدای شهریور افزایش داشت و در این خصوص سخنگو انجمن صنفی فرآورده های لبنی ایران به مهر گفت، در صورت افزایش قیمت شیر خام درب دامداری ها افزایش 14 درصدی دوباره رخ خواهد داد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که «فرانسه به هر آنچه که می‌تواند در راستای کمک به اوکراین انجام دهد، ادامه خواهد داد و از مقاومت چشمگیر مردم این کشور حمایت می‌کند.»

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید طرفین به برجام برگردند»، تصریح کرد: قرار شده گروهی بنشینند و باهم صحبت کنند تا راه حل پیدا کنند که زمانش را وزرای خارجه تعیین می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: مشمولان اعزامی آبان و آذر برای برخورداری این مشوق‌ها می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند مهلت ثبت نام مشمولان اعزامی آبان تا 10 مهر و آذر تا 5 آبان است.