دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

شبکه المیادین از به راه افتادن آتش سوزی در یکی از پایگاه های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

بازار طلا و سکه در روز گذشته همسو با نوسانات اونس طلا و دلار در مسیر صعودی حرکت کرد و با عبور از مرزهای مقاومتی، رکوردهای تاریخی به ثبت رساند؛ روندی که از تغییر وضعیت بازار از «حالت بلوکه» به «اجاره» و تغییرات مهم در «عرضه و تقاضا» حکایت داشت.

موسوی میرزایی صبح چهارشنبه در گفتگو با شبکه خاوران از انتقال 5 مصدوم معدن معدنجوی طبس به بیمارستان یزد خبر داد.

لاوروف گفت: «کشورهای در حال توسعه کمتر در شورای امنیت حضور دارند، بنابراین، همانطور که همیشه گفته‌ایم، از منافع و آرزوی مشروع هند و برزیل برای عضویت در شورای امنیت حمایت می‌کنیم. مواضع جمعی مشترکی در آفریقا وجود دارد که ما به آنها احترام می‌گذاریم.»

حسین زاده تاکید کرد: رویای خود را زدودن فقر و نابرابری می‌دانم. در مناطق محروم زنانی داریم که در شرایط اقتصادی بدی هستند و سرخورده شده اند. امیدوارم بتوانم بخشی از عدالت را در این موضوعات اجرا کنم. مسئولیت جدید من راهی برای ترک مردم حوزه انتخابیه خود نیست بلکه راهی برای رساندن صدای آنان است.

فردا (پنجشنبه، 5 مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه (6 مهر) در سواحل خزر بارش خفیف و در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

گروسی به رویترز گفت که مایل است، به سرعت، پیشرفتی واقعی در احیای مذاکرات فنی با ایران ایجاد کند و در نظر دارد در اکتبر برای دیدار با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کند.

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دیدار مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان رفت.

اظهارات عجیب و تامل‌برانگیز رئیس‌جمهور در جمع رسانه‌های آمریکایی که بیشتر ناشی از سهو لسانی وی بود، به دستاویزی جدید برای رسانه‌های جریان استکباری تبدیل شده است.

عدم داشتن بیمه شخص ثالث نیز یکی از دلایل مهم توقیف است، زیرا این موضوع به‌طور مستقیم امنیت سایر رانندگان و عابران پیاده را تهدید می‌کند.

وزرای خارجه گروه هفت (جی 7) طی بیانیه‌ای خواستار همکاری ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه شدند.

ووچیچ با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جهان حتی سخت‌تر و تاریک‌تر از یک سال پیش به نظر می‌رسد، اظهار کرد: تنش‌ها در حال افزایش است و چالش‌ها بیشتر و پیچیده‌تر می‌شوند.

اقتصادنیوز: عباس عبدی در یادداشتی در اعتماد نوشت؛ همه جوامع کمابیش با مطالبات و اعتراضاتی مواجه هستند. برخی از آنها بیشتر و برخی نیز کمتر. تفاوت جوامع در عمق، گستره، نوع سازماندهی، تداوم و بالاخره شیوه طرح مطالبات است. عمق مطالبات به معنای شکاف فراوان میان مطالبات و امکانات است. برای مثال اگر گروهی درخواست افزایش 5 درصدی حقوق و دستمزد خود را کنند و گروه دیگر درخواست 70 درصدی داشته باشند،...

مسعود پزشکیان گفت: ما مشکلی برای گفت‌وگو با آمریکا نداریم، اما به آنچه تعهد کرده عمل نکرده است. در حال حاضر حسن نیت طرف آمریکایی را در مورد گفت‌وگو نمی‌بینیم و این همان چیزی است که در توافق هسته‌ای رخ داد.

صبح امروز (4 مهرماه) با تلاش امدادگران، پیکر 6 تن دیگر از کارگران جان‌باخته در معدن معدنجوی طبس، پس از سه روز از زیر آوار خارج شد.