جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

عیوضی بیان کرد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از 60 درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

سفر پزشکیان به بغداد نشان‌دهنده اهمیت عراق در محاسبات استراتژیک ایران، دکترین دفاعی پیشرو در میان تلاش برای جلوگیری از وقوع تنش در منطقه است.

در 6، 7 سال گذشته ارز بسیاری برای خرید تجهیزات از کشور خارج می‌شد که در حال حاضر با سرمایه‌گذاری‌های مناسب صورت گرفته 90 درصد تجهیزات در داخل تولید می شود.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: تاکید کرد: امروز نیاز است که نقد منصفانه در جامعه انجام شود و هیچ کس نیز از نقد منصفانه ضرر نمی بیند. کشوری که می تواند موفق باشد که بستر نقد منصفانه در جای مناسب فراهم شده باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی ادارات استان ساعت 12 امروز دوشنبه خبر داد.

فخرالدین پورنصری‌نژاد از هنرمندان عرصه نوازندگی ویولن و فلوت روز گذشته 25 شهریور 1403 درگذشت.

محمد علی کی‌نژاد گفت: شریفی زارچی، استاد دانشگاه صنعتی شریف که یکی از همان پنج استاد اخراجی دانشگاه‌ها بود به دلیل عدم مراجعه برای ارتقاء با مشکل مواجه شده بود که خوشبختانه این مشکل حل و به دانشگاه شریف بر می‌گردد.

آخرین قیمت زمین، مسکن و اجاره‌بها (مربوط به سال 1373) ازسوی سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی اعلام شد.

«دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر و رئیس جمهور سابق روسیه به بازداشت روز یکشنبه یک مرد آمریکایی به نام «رایان وسلی روث» به اتهام سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر واکنش نشان داد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند دلار هرات سه مرتبه در سال جاری به کف قیمت 57 و 58 هزار تومان رسیده است اما نتوانسته در پایین آن تثبیت روزانه دهد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، عراق را به عنوان مقصد اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور انتخاب کرد و نشان داد که قصد دارد روابط با کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهد.

سفارت روسیه در پیونگ یانگ در پستی در شبکه اجتماعی «Vkontakte» نوشت: «الکساندر ایوانوویچ ماتسه‌گورا، سفیر روسیه، چویی سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی را در فرودگاه پیونگ یانگ بدرقه کرد.»

قیمت زمین داخل محدوده برای اولین بار طی 6 سال اخیر که محدوده تعیین شده کاهش یافت و خرید و فروش روی آن به قیمت بی‌سابقه‌ای رسید.

همچنین ابهاماتی در خصوص محدودیت در خرید نان به وجود آمده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که در حال حاضر محدودیت جدیدی در خرید نان ایجاد نشده است.

حافظ محمدعلی شهنوازی، از خطیبان برجسته و قدیمی اهل سنت در گذشت.

بازار ارز این روزها ساز کاهش قیمت را کوک کرده است و با قدرت در آن می‌دمد؛ روندی که در پی آن شاهد معامله قیمت دلار در بازار هرات و تهران پایین‌تر از سطوح قبلی هستیم و معاملات روز یکشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود.