جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری مهر ماه از امروز (دوشنبه، 26 شهریور) از ساعت هشت الی 10 صبح فقط از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی آغاز شد.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد: فرستاده آمریکا در این سفر پیشنهادی برای بازنگری مرزها با لبنان ارائه خواهد کرد. این پیشنهاد شامل عبور از مرز در محل چادری است که حزب‌الله در داخل اراضی اشغالی برپا کرده است.

چهارشنبه (28 شهریور) در برخی مناطق شمال، غرب سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد: مراسم بدرقه زنده‌یاد صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران روز سه‌شنبه 27 شهریورماه ساعت 10 صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود.

امروز قیمت طلا افزایش را در پیش گرفته است و ارزش هر اونس طلا به 2,585 (دو هزار و پانصد و هشتاد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.27 درصدی داشته است.

عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: اگر بخواهیم فقط یک ویژگی متمایزکننده از جامعه ایران را در مقایسه با دیگر جوامع مهم امروزی معرفی کنیم، شاید وضعیت ناکارکردی رسانه‌های رسمی آن به ویژه صدا و سیما در میان چند انتخاب اول ما باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد «تمام منابع» را برای حفظ امنیت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری، در اختیار سرویس مخفی قرار خواهد داد.

در بحبوحه انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره، بهای نفت در معاملات جهانی شاهد افزایش بود.

انجیر از زمان‌های گذشته به میوه‌ای با خواص چشمگیر برای سلامتی معروف بوده است.

اگر به گذشته‌های دور برگردیم سفر‌های ما با زاویه دیدی که پیشینیان نسبت به سفر داشتند احتمالاً بسیار ناهمخوان خواهد بود. در سفر‌های پیشینیان سفر برای لذت معنایی ندارد. شاید اگر به سعدی می‌گفتیم از شیراز حرکت می‌کنیم که در بابل یا فریدون کنار جوجه کباب بخوریم او در ما نوعی اختلال روان پریشی جدی را تشخیص می‌داد. پیشینیان به سفر می‌رفتند، چون مثلاً در کتاب مقدس و اعتقادات دینی زیارت مکان‌های...

بنیامین نتانیاهو یکشنبه شب در واکنش به حمله موفق انصارالله یمن به تل آویو مدعی شد: حوثی‌ها باید می‌دانستند که اسرائیل «بهای سنگینی» به عاملان چنین حملاتی تحمیل خواهد کرد.

محمد ایمانی روزنامه‌نگار اصولگرا در یادداشت روز روزنامه‌ی کیهان نوشت:1) شاید خیلی نتوان بر کسی خرده گرفت که چرا مسعود کشمیری، اجازه یافته بود تا کنار دست رئیس‌جمهور پیش رفته و بمب را در جلسه شورای عالی امنیت ملی جاسازی کند؟

توحش صهیونیست‌ها در جنوب شرقی غزه باعث جان باختن شش تن از جمله 2 کودک شد.

نامزد معاونت کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که پس از حادثه امنیتی در فلوریدا و «پیش از رسانه‌ای شدن» آن با رئیس جمهوری سابق صحبت کرده است.

بولا تینوبو رئیس جمهور نیجریه روز یکشنبه اعلام کرد: بر اثر واژگونی قایق حامل کشاورزان در رودخانه ای در شمال غربی این کشور، دست کم 40 نفر کشته شدند.