جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

فردا سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق روی می‌دهد.

بازار طلا و سکه که روز یکشنبه را با شیب نزولی قیمت سپری کرد، امروز با پشت سر گذاشتن تعطیلات پایان هفته میلادی و آغاز معاملات بازار جهانی طلا، چشم به نوسانات اونس طلا دوخته است تا مسیر حرکت خود را تعیین کند.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری سازمان، ما می‌دانیم که مدیرعامل فعلی و پیشین شستا به نوعی به مدیرعامل تحمیل شده است. مدیرعامل در این حوزه نیز باید بدون تعارف وارد شده و عمل کند.

گزارش‌های متعدد رسانه‌ها به نقل از منابع امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود، اشاره دارند مردی که در پس سوءقصد نافرجام علیه دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا بود، با نام «رایان وسلی روث» شناسایی شده است. با این حال مقامات هنوز به طور رسمی هویت مظنون را تأیید نکرده‌اند.

به دلیل زمان‌بر شدن فرآیند بروزرسانی تجهیزات فنی، انتخاب واحد تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به هفته آینده موکول شده است.

«ویاچسلاو گلادکف» فرماندار بلگورود در پیامی ویدئویی در تلگرام گفت: آژیرهای خطر به صدا درآمدند و گلوله باران شهر بلگورود آغاز شد.

پزشکیان در توئیتی به زبان کردی درباره سفرش به عراق نوشت: اولویت فوری ما دستیابی به زبان و دیدگاه مشترک در روابط دوجانبه بین دو کشور است.

طبق اعلام مرکز مبادله، شرکت در حراج های گذشته منعی برای حضور در حراج هفدهم ندارد و اشخاصی که در این حراج شرکت می کنند، می توانند در حراج های بعدی نیز حضور یابند.

آیا به عنوان یک کشاورز و سرمایه‌گذار از سطح درآمد باغات خود ناراضی هستید، یا در مقابل هزینه‌های نگهداری باغبانی، عملکرد رشدی، بازدهی و راندمان تولید قابل توجهی را مشاهده نمی‌کنید؟!!!!

بانک مرکزی روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، نرخ بهره اصلی خود را از 18 درصد به 19 درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه فشارهای تورمی اعلام کرد.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به اقدامات مختلف شهرداری قم برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: شهرداری قم در راستای وظایف اجتماعی خود تلاش خواهد کرد تا زمینه‌ی مناسب و محیط شادابی را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد نماید.

پدافند هوایی یمن موفق شد یک پهپاد آمریکایی دیگر را در حریم هوایی این کشور ساقط کند.

روز یکشنبه شاخص کل 9 هزار و 964 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 841 واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 22 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 97 واحدی داشت.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا و رئیس‌جمهور سابق این کشور در واکنش به دومین اقدام برای ترورش اعلام کرد که «من از سرویس مخفی و همه نهادهای انتظامی برای کار فوق‌العاده‌شان در نجات‌دادن جان من قدردانی می‌کنم.»

نخستین نشست خبری «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی ساعت 15 امروز دوشنبه 26 شهریور 1403 در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، به حادثه سوقصد به جان دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه وی، واکنش نشان داد.