یک‌شنبه 15 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرد ترین روزهای سال فرا رسیده‌اند در این روزها بسیاری ویروس‌هایی که می‌توانند باعث ابتلای افراد به انواع سرماخوردگی‌ها شوند، در هوا پراکنده هستند. یکی از عوارض سرماخوردگی سرفه خشک است. سرفه خشک می‌تواند تبدیل به عارضه‌ای طولانی شود، اما برای کوتاه کردن مدت سرفه‌های خشک راهکارهای طبیعی وجود دارد.

مطالعه جدید ارتباط بین باکتری‌های دهان و سرطان را نشان می‌دهد.

بررسی 10 داروی پرمصرف در کشور نشان می‌دهد که آمار استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها روند افزایش داشته و آموکسی‌سیلین پرفروش‌ترین داروی نیمه نخست 1403 بوده است.

اگرچه می توان عنوان کرد که سرکه سیب برای لاغری مناسب است، اما فواید زیادی دارد که برای سلامتی و کنترل بیماری های مختلف مفید خواهد بود.

در سال‌های اخیر، گوشت بوقلمون در کشور ما به محبوبیت بیشتری دست یافته است. این پرنده دارای هر دو نوع گوشت سفید و گوشت قرمز است. حدود 65 درصد گوشت بوقلمون از نوع گوشت سفید است که در ناحیه سینه قرار دارد و 35 درصد باقی‌مانده گوشت تیره است که در ناحیه ران‌ها وجود دارد. این دو نوع گوشت از نظر طعم و مزه متفاوت هستند؛ گوشت سفید که در ناحیه سینه و بال‌ها قرار دارد، لذیذ و شبیه به گوشت گوساله...

با توجه به وجود مواد مغذی بالا، مصرف غذاهای دریایی می‌تواند نقش مهمی در رفع نیازهای غذایی انسان‌ها به مواد مغذی ضروری داشته باشد؛ فراوانی و تنوع مواد مغذی در ماهی در مقایسه با ارزش انرژی متعادل آن بدین معنی است که غذاهای دریایی به عنوان یک ماده مغذی کم انرژی، برای مدیریت وزن و سایر بیماری‌های مرتبط مناسب است، بنابراین با توجه به این فواید توصیه می‌شود در هفته دوبار ماهی ترجیحا غیرسرخ...

«حزام الاسد» گفت: دشمن صهیونیستی با ترور دبیرکل حزب الله لبنان، فصل و باب جدیدی از رویارویی با خود را گشود.

نیروهای مسلح اردن مدعی شد که موشک از جنوب لبنان شلیک شده و سقوط آن خسارت جانی و مادی در پی نداشته است.

پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی میدان گازی کونیکو در دیر الزور سوریه با چندین پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا به درگیری‌های لبنان اشاره کرد و گفت: ما در لبنان نیز در حال مذاکره بر سر توافقی بودیم که ساکنان هر دو سوی مرز را به خانه‌هایشان بازگرداند.

آماده‌باش سایبری با رنگ قرمز از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام شد.

رسانه های لبنانی می‌گویند مجتمع فرهنگی امام صادق علیه السلام در منطقه ضاحیه بیروت هدف سه موشک رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

طیب نیا نوشت: بی‌شک سیدحسن نصرالله یکی از افتخارات جهان اسلام و از رهبران الهام‌بخش جبهه مقاومت در سراسر گیتی بویژه امت اسلام خواهد بود که نامش برای رزمندگان و آزادی خواهان چراغ راه می‌باشد.

مقاومت عراق بامداد شنبه هم با صدور چند بیانیه از حمله به شمال و جنوب فلسطین اشغالی و همچنین جولان اشغالی خبر داده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با غیرقانونی و شرم آور توصیف کردن کارشکنی مستمر آمریکا در شورای امنیت و ممانعت از هرگونه اقدام برای وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی در غزه و تجاوزات علیه لبنان، آمریکا را شریک قطعی جنایات و شرارت‌های اسرائیل دانست.

درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.