یک‌شنبه 15 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار افزایش حرکت کرد و 49,625 (چهل و نه هزار و ششصد و بیست و پنج تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

فیلمی از شهید سید حسن نصرالله منتشر شده است که در مورد نحوه شهادت امام موسی صدر به زبان فارسی روایت می‌کند.

حزب الله لبنان امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پادگان «اوفیک» ارتش رژیم اسرائیل را با تعدادی از موشک‌های فادی1 هدف قرار داده است.

در ساختمان بیرونی مجلس شورای اسلامی در عزای شهادت سیدحسن نصرالله پرچم‌های سیاه و حزب‌الله لبنان نصب شده است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در یادداشتی از خاطرات شخصی‌اش که در روزنامه دیلی‌میل منتشر شده، نوشته است: «مقامات ارشد دفاعی بریتانیا در داونینگ استریت گرد هم جمع شدند تا برنامه احتمالی سرقت این واکسن‌ها را طراحی کنند اما من نسبت به پیامدهای دیپلماتیک بالقوه این کار هشدار دادم.»

جهاد دانشگاهی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. در این پیام تاکید شد، جنایتکاران صهیونیست بسیار کوچک‌تر از آنند که بتوانند به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند.

قالیباف اظهار کرد: امید داریم شهید سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی با ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، بار دیگر در پیروزی نهایی جبهه حق بر جبهه باطل نقش‌آفرینی مستقیم داشته باشند و از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم دیگر فرماندهان و شهدای مظلوم مقاومت در لبنان را با سید شهیدان مقاومت محشور کند.

چمران تأکید کرد: زمین‌ها در حال خریداری هستند و به همین دلیل مجبور بودیم موضوع را در جلسه محرمانه مورد بررسی قرار دهیم.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز شنبه هفتم مهرماه، در پنجاه و چهارمین حراج این مرکز شرکت کنند.

سکه امامی در بازه حساس تکنیکالی قرار گرفته و مرز حمایت اصلی برای این فلز گرانبها در محدوده 45 میلیون تومان تعیین شده است.

«عبدالله الناعمی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: ترور سید حسن نصرالله، مصیبت بزرگی است که این روزها منطقه شاهد آن است. موشک بالستیکی که از یمن به اراضی اشغالی شلیک شد نشان دهنده خشم ملت یمن از جنایتی است که دشمن صهیونیستی در حق یکی از رهبران و مجاهدان امت اسلامی مرتکب شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان نطق پیش از دستور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ضمن تجمع مقابل جایگاه هیأت رئیسه، جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان او را محکوم کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور روز شنبه طی یک گردهمایی در ایالت ویسکانسین با اشاره به اقدامات «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در راستای امنیت مرزی بیان کرد: «کامالا به لحاظ ذهنی مشکل دارد. اگر یک جمهوری‌خواه آنچه که کامالا انجام داد را انجام می‌داد، آن جمهوری‌خواه به دلیل جرم و جنایت، استیضاح و از ریاست برکنار...

بازار طلا و سکه در حالی استارت معاملات دومین روز هفته را خواهد زد که در روز شنبه متاثر از «فراز و نشیب اونس طلا» و «اخبار سیاسی» نوسانات محسوسی را به ثبت رساند

احمد میدری، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حقوق کارگران معدن معتقد است، شرایط معدن به گونه‌ای است که ریه‌های فرد به شدت دچار آسیب می‌شود و باید شرایط به سمتی مدیریت شود که معدنچیان بیمار نشوند و دستمزد و حقوق آن‌ها به دلیل سختی کار افزایش یابد.

«مستر بلیط تعلیق شد!» همه چیز، روز چهاردهم شهریور ماه با این جمله خبری ساده شروع شد. تیتری که خبر از ایجاد محدودیت تازه‌ای بر روی یکی از پلتفرم‌های آنلاین فروش بلیت می‌داد.