دوشنبه 16 مهر 1403

دوربین مخفی گدایی در بازار تهران / تکدی‌گری، شغلی با درآمدی بالا و بی‌دردسر + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دوربین مخفی گدایی در بازار تهران / تکدی‌گری، شغلی با درآمدی بالا و بی‌دردسر + فیلم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ روند رو به رشد تعداد گدایان حاضر در پایتخت موضوعی است که نیاز به تایید و تکذیب ندارد و گواه این روند افزایشی همان گداهایی هستند که در معابر و خیابان‌های مختلف شهر اقدام به گدایی می‌کنند. معضل افزایش متکدیان در کلانشهری چون تهران جزو آسیبهایی است که مسئولان باید برای کاهش آن برنامه‌ای جدی و قابل اجرا داشته باشند و به ویژه...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ روند رو به رشد تعداد گدایان حاضر در پایتخت موضوعی است که نیاز به تایید و تکذیب ندارد و گواه این روند افزایشی همان گداهایی هستند که در معابر و خیابان‌های مختلف شهر اقدام به گدایی می‌کنند.

معضل افزایش متکدیان در کلانشهری چون تهران جزو آسیبهایی است که مسئولان باید برای کاهش آن برنامه‌ای جدی و قابل اجرا داشته باشند و به ویژه برای عدم حضور کودکان در سطح خیابان‌ها برای گدایی چاره اندیشی کنند.

سال 97 بود که شهردار وقت تهران محمدعلی افشانی وعده حذف متکدیان از معابر شهر تهران را داد و اما این وعده نه تنها هرگز عملی نشده است که تعداد گدایان خیابانی هر روز در حال افزایش است.

از گدایی میتوان به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در کنار دیگر آسیبها نام برد که رفع آن و مهار و کنترل حضور متکدیان در سطح شهر به اندازه حضور معتادان متجاهر و ساماندهی آن‌ها مهم است و اهمیت دارد.

درآمد قابل توجهی که تکدی‌گری برای گدایان به همراه دارد روز به روز افراد بیشتری به ویژه بسیاری از کودکان کار و خیابان را به سوی این کار سوق داده است.

کاری که درآمد مناسب و خوبی برای گدایان دارد و هیچ گونه نظارتی در جهت برخورد با متکدیان که بسیاری از آن‌ها نیازمند نیستند، با همین درآمد بالا نظر خیلی‌ها را جلب کرده است و سوالات زیادی را در ذهن افراد مختلف به وجود آورده است.

خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، طی روزهای اخیر در محله پانزده خرداد تهران در محدوده بازار بزرگ در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت به عنوان یک متکدی به گدایی صوری پرداخته است.

در ادامه این گزارش دقایقی کوتاه از مدت زمان 2 ساعت تکدی‌گری صوری فوق را مشاهده می‌کنید که امیدواریم هشداری برای مسئولان جهت برخورد با افراد سواستفاده گری که با احساسات مردم بازی می‌کنند باشد و اگر فردی به دلیل مشکلات مالی و معیشتی به گدایی روی می‌آورد را توسط نهادهای حمایتی چون سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی «ره» مورد حمایت درست و به جا قرار بدهند.