دوشنبه 16 مهر 1403

دومین موزیک ویدئو با موضوع دفاع مقدس در خراسان جنوبی رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دومین موزیک ویدئو با موضوع دفاع مقدس در خراسان جنوبی رونمایی شد

بیرجند - ایرنا - دومین موزیک ویدئو با موضوع دفاع مقدس در سال جاری با عنوان «مردهای مرد» در خراسان جنوبی ساخته و در آخرین روز هفته بسیج رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این موزیک ویدئو که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد، گفت: دومین موزیک ویدئو با موضوع دفاع مقدس در سال جاری با عنوان "مردهای مرد" با همت مجتبی حسن پور و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شد.

ناصر نبی زاده افزود: اولین موزیک ویدئو با عنوان "میراث عشق" در هفته دفاع مقدس رونمایی و پخش شد و امیدواریم تا پایان امسال، رونمایی از سومین موزیک ویدئو را با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: راه شهدا را با تولید آثار در بسترهای فرهنگی و هنری ادامه خواهیم داد و ساخت این آثار و خروجی آنها در فضای جامعه بسیار موثر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: ذائقه مردم و جوانان بسترهای جدید را برای تولیدات هنری و فرهنگی می‌طلبد و باید با نگاه نو و مطلوب به بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس اقدام به ساخت اثر کرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درخصوص این که "کارهایی ماندگار می‌شوند که در قالب‌های هنری و فرهنگی اجرا شوند" افزود: ایشان با نوشتن یادداشت‌ها در برخی کتاب‌ها و نگاه ویژه‌ای که به برخی تولیدات فرهنگی و هنری دارند، اهمیت این جریان را یادآوری می‌کنند.

نبی زاده با بیان اینکه طی امسال چند کار در حوزه‌های فرهنگی و هنری تعریف شده است گفت: اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان با موضوع دفاع مقدس تا مرحله پذیرش آثار پیش رفت اما به دلیل شرایط متاثر از ویروس کرونا، اجرای عمومی انجام نگرفت.

وی اظهار داشت: تهیه کتابی حاوی مجموعه‌ای از نمایشنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس دیگر اقدام این اداره کل بود که امیدواریم در ایام دهه فجر رونمایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: فیلمبرداری فیلم کوتاه "فصل انارها" با موضوع سردار دل‌ها نیز در دست انجام است که امیدواریم به زودی این فیلم آماده و از صدا و سیمای استان پخش شود.

وی گفت: خرید و حمایت از چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس نیز مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

سازنده این موزیک ویدئو هم به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص بسیجیان اشاره کرد و گفت: از منظر ایشان، همه کسانی که برای جامعه و نظام گام بر می‌دارند، بسیجی هستند و در اثر "مردهای مرد" بسیجیان خدمتگزار به کشور به تصویر کشیده شده‌اند.

مجتبی حسن پور ادامه داد: این اثر با صدای محمدرضا حسن پور و با همت هنرمندان خراسان جنوبی تولید شد و به زودی از شبکه خاوران نیز تقدیم نگاه مردم استان می‌شود.

سومین اثر این هنرمند با موضوع سردار دل‌ها در ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آماده خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*