پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

دو نیمه متفاوت در بورس / اثر سیگنال‌های مثبت یک ساعت بود + اینفوگرافیک

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دو نیمه متفاوت در بورس / اثر سیگنال‌های مثبت یک ساعت بود + اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: در حالی که در یک ساعت ابتدایی معاملات شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد و در نهایت تنها 654 واحد بالاتر از روز چهارشنبه ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 654 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 304 هزار و 979 واحد رسید. این در حالیست که در یک ساعت ابتدایی معاملات شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 395 واحدی در رقم 765 هزار و 45 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با ریزش 85 واحدی به رقم 25 هزار و 519 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 89 واحد به سطح 140 هزار و 900 واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز قیمت سهام فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس صعود کرد به تنهایی 2 هزار و 935 واحد شاخص را بالا کشید. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و کاما و خزامیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 409 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 642 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 0.4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 702 میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، 79 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 34 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 203 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 167 میلیارد تومان رسید.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دو نیمه متفاوت در بورس / اثر سیگنال‌های مثبت یک ساعت بود + اینفوگرافیک 2