چهارشنبه 18 مهر 1403

دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه با اعضای کمیسیون امنیت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه با اعضای کمیسیون امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیداری که به همراه علاءالدین بروجردی دیگر عضو این کمیسیون با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتند، ضمن خوش‌آمدگویی به این میهمانان، با اشاره به اهمیت ذهنیت اجتماعی در سطح منطقه و همچنین فرامنطقه‌ای، بر ضرورت ایجاد جبهه مقاومت رسانه‌ای از سوی رسانه‌های محور مقاومت در مقابل امپریالیسم خبری جهان تأکید کرد.

خضریان با بیان اینکه جبهه مقاومت رسانه‌ای در کنار پوشش صحیح اخبار و تحولات منطقه برای افکار عمومی ملت‌ها، می‌بایست برای حفظ جایگاه ارزش‌های مقاومت و ایثار با اولویت مردم کشورهای منطقه فعالیت کنند و مانع از تحولات ارزشی به نفع خواسته غرب برای وادادگی و سازش‌کاری شوند، افزود: تحولات ارزشی، پایه تغییرات درونی یک جامعه به شمار می‌روند، افزود: مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم نیز ایجاد ظرفیت تغییرات درونی از رهگذر تحولات ارزشی است؛ و دقیقاً بر همین مبنا رسانه در کنار اندیشه و هنر به عنوان حوزه‌های مؤثر این جنگ اهمیت پیدا می‌کنند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه هر جامعه‌ای با سیستم ارزشی و یا به تعبیری دیگر با نظامی از ارزش‌ها روبرو است. البته ارزش‌ها همگی در عرض همدیگر نیستند و موقعیت برابر ندارند. بعضی ارزش‌ها در سلسله مراتب ارزشی جامعه در جایگاهی بالاتر هستند و بعضی ارزش‌ها نسبت به آنها، ارزش‌های ضعیف‌تری به حساب می‌آیند، ادامه داد: ارزش‌ها به لحاظ اجتماعی، به دو بخش ارزش‌های فرادستی یا مادر و ارزش‌های نوع دوم تقسیم می‌شوند. ارزش‌های مادر آن ارزش‌هایی هستند که بنیاد مناسبات ارزشی بر آنها استوارند و ساختارهای اجتماعی ترجمه آن ارزش‌های بنیادی هستند. و تعریف ارزش‌های نوع دوم در سایه آن به وجود می‌آیند.

عضو هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت خطاب به فعالان رسانه‌ای سوری با بیان اینکه بنده هم همچون شما دارای سابقه فعالیت در رسانه بوده و هستم، افزود: نکته‌ای که باید در فضای رسانه‌ای مورد توجه همه ما باشد این است که ارزش‌های نوع دوم تا جایی میدان تاخت و تاز در جامعه دارند که متعرض ارزش فرادستی نشوند. این موضوعی است که در خصوص معنویت و به تبع آن فرهنگ مقاومت و ایثار نیز در میان ملت‌های محور مقاومت صدق می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین ادعایی که رسانه به دلیل آن موضوعیت پیدا می‌کند، مسأله واقعیت است. واقعیتی که یا حقیقی است و یا تصوری از آن ساخته می‌شود؛ لذا رسانه‌های جبهه مقاومت با نشان دادن حقایق، امکان فهم حقیقت را برای ملت‌ها فراهم می‌کنند. از این رو امر رسانه بسیار راهبردی و سازنده است.

خضریان در پایان با اشاره به تحولات رسانه‌ای، گفت: آنچه نباید فراموش شود این است که امروز ما با یک تحول رسانه‌ای در شرایط جهانی روبه‌رو هستیم. رسانه‌ها در حال تغییر هستند و در صورتی می‌توان در مقابل امپریالیسم خبری موفق بود که این تحولات را بشناسیم. و اگر فعالیتی در رسانه صورت می‌گیرد، باید کارکردهای اجتماعی داشته باشد و شرایط محیط اجتماعی از آن فعالیت متأثر شود. بر اساس این تعریف، فعالیت رسانه‌ای می‌بایست از نظر اجتماعی، فلسفه و منطق داشته باشد. و بتواند در جامعه هدف موضوعیت اجتماعی پیدا کند.