جمعه 31 فروردین 1403

ذوالنوری: حمله پهپادی و موشکی به نطنز منتفی است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
ذوالنوری: حمله پهپادی و موشکی به نطنز منتفی است

با بررسی‌هایی که انجام شده و بازدید میدانی که از محل حادثه داشتیم و طی ارتباطاتمان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیرو‌های مسلح، سازمان انرژی اتمی، سازمان پدافندی ارتش، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و همچنین هوا و فضای سپاه پاسداران، موضوع روشن شده، اما برای اعلام کردن محذور هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی احتمال حمله پهپادی و موشکی و پرتاب بمب یا راکت به نیروگاه هسته‌ای نطنز را تکذیب کرد و گفت: انفجار صرفا منشاء داخلی داشته که جزئیات آن را فعلا نمی‌توانیم بگویم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مورد پرونده قاضی منصوری گفت: روال این پرونده در حال طی شدن است و قوه قضاییه موشکافانه در حال پیگیری پرونده است، اما از آن جا که بخشی از کار در اختیار قوه قضاییه نیست و محل وقوع این جنایت در خارج از مرز‌های ما بوده است، قدری کار با کندی پیش می‌رود که طبیعی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نیز به عنوان کمیسیون امنیت ملی درباره این موضوع در تماس و ارتباط هستیم.

ذوالنوری همچنین در مورد ماجرای نیروگاه نطنز اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده و بازدید میدانی که از محل حادثه داشتیم و طی ارتباطاتمان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیرو‌های مسلح، سازمان انرژی اتمی، سازمان پدافندی ارتش، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و همچنین هوا و فضای سپاه پاسداران، موضوع روشن شده، اما برای اعلام کردن محذور هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه مسلم است اینکه احتمال حمله پهپادی، موشکی و پرتاب بمب یا راکت از دید ما منتفی است و صرفا منشاء انفجار از طریق عناصری در داخل وجود دارد که، چون موضوع در حال بررسی است جزئیات آن را بیان نمی‌کنم البته ابعاد موضوع برای ما روشن شده است.