یک‌شنبه 22 مهر 1403

راهپیمایی روز قدس در بغداد و چند شهر عراق

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راهپیمایی روز قدس در بغداد و چند شهر عراق

بغداد - ایرنا - راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین امروز و در جمعه پایانی ماه رمضان در بغداد پایتخت و چند استان دیگر این کشور برگزار شد.

بر اساس گزارش ها، شمار زیادی از مردم استان دیاله با وجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، با برگزاری راهپیمایی باشکوهی روز جهانی قدس را گرامی داشتند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی، جنایت های صهیونیست ها و حامیان این رژیم اشغالگر را محکوم کردند. «سلیم کاظم»، یکی از شرکت کنندگان در این آیین در مصاحبه با المعلومه گفت که روز جهانی قدس، نماد و سمبل ملی برای تأیید حقوق قانونی ملت های عرب و اسلامی مبنی بر آزادسازی قدس شریف است. کاظم افزود: روز قدس بیانگر احساسات و خواست همه مسلمانان جهان برای آزادسازی فلسطین است که توسط صهیونیست ها اشغال شده است. «جبار المعموری» یکی دیگر از راهپیمایان گفت که آزادسازی بیت المقدس وظیفه و مسئولیت اصلی اعراب و جوامع اسلامی است. وی افزود که روز قدس ادامه می یابد و این نشان دهنده پیام جهانیان و ملت های آزاده مبنی بر بازگشت فلسطین به آغوش مسلمانان است. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با حمل پرچم فلسطین و بنرهایی در محکومیت اشغالگری و تجاوز، علیه اسرائیل و آمریکا و سران سازشکار عرب شعار دادند.

در نجف اشرف در غرب عراق نیز این برنامه به صورت کاروان خودرویی برگزار شد.

در همین حال در روزهای اخیر در عراق با توجه به راه افتادن کمپین آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی، امروز شمار زیادی از مردم این کشور با حضور در این کمپین پرچم های کاغذی این رژیم را آتش زدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
راهپیمایی روز قدس در بغداد و چند شهر عراق 2