شنبه 7 مهر 1403

راه‌اندازی انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید رجایی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راه‌اندازی انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید رجایی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اعلام موجودیت کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با حضور دانشجویان و جمعی از مسئولان کشور و این اتحادیه دانشجویی اعلام موجودیت کرد.

بر این اساس حسن مهدی‌زاده دبیر تشکیلات و نیلوفر صباغی، سجاد مقدم، وحید محمد صادق لرکی، حسین سوری محمد صادق ترابی، محمد جواد شاکری، محمدرضا طلبه، عرفان اکبری و مهدی آرمان‌منش اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

مهدیزاده، دبیر این تشکل دانشجویی در سخنانی در این خصوص گفت: در طول یک و سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی از سوی دانشجویان این تشکل دانشجویی برای تاسیس این تشکل ایجاد شد. نهایتا تابستان سال گذشته تلاش‌ها به ثمر رسید و این تشکل تاسیس شد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی‌ها با هدف روشنگری، تقویت و رشد آگاهی دانشجویان ایجاد می‌شوند، گفت: توجه به این مسئله در این دانشگاه مهمتر است زیرا دانشجویانی که در این مکان تحصیل می‌کنند، پرورش نسل آینده را بر عهده خواهند داشت. صحنه فرهنگی دانشگاه مانند پازل است و هر تشکل بخشی از آن را تشکیل می‌دهد.

این فعال دانشجویی با اشاره به سابقه تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: تشکل انجمن مستقل دارای هویت مستقل است. برای مستقل بودن باید هزینه داد و مستقل بودن به این معناست که در نهایت پویایی باید استقلال خود را حفظ کرد. بر این اساس مطالبه‌گری و عدالتخواهی پیرامون ساختارها صورت می گیرد نه جناح‌ها.

حجت‌الاسلام و المسلمین فضلعلی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه نیز طی سخنانی با اشاره به توصیه‌هایی به اعضای این انجمن گفت: از اعضای این تشکل می‌خواهیم در اقداماتشان موازی‌کاری با تشکل‌ها و انجمن‌های دیگر دانشگاه صورت نگیرد و کارهای بر زمین مانده کشور و دانشگاه در زمینه فرهنگ و احیای فرهنگ ناب اسلام محمدی را پیش برند.

وی تصریح کرد: دوستانی که عضو فعال این تشکل دانشجویی می‌شوند از درس جا نمانند. جوانان هر جا خوب وارد شدند بهترین نتیجه‌ها حاصل شد به شما اعتماد داریم و در کنارتان خواهیم بود.

پورکمال، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: وظیفه خطیری بر گردن شماست و این را بدانید کار برای نظام در جامعه و دانشگاه فراوان است. با اتحاد، انسجام و هم‌افزایی پیش روید و هدفتان این باشد که اندوخته فرهنگی خوبی به دانشجویانی که قرار است، معلم شوند اضافه کنید.

خضریان، از اعضای ادوار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به تاریخچه فعالیت و تاسیس انجمن‌های اسلامی دانشجویان مهمترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی را در همه دوران آگاهی و پیشرو بودن در گفتمان سازی برای جامعه خواند و از دانشجویان خواست همواره منافع ملی را فریاد زنند.

وی گفت: تشکل‌های دانشجویی انقلابی از فرصت ایجاد شده در کشور با حضور دولت دکتر پزشکیان و نگاه پدرانه ایشان به دانشجویان بهره گیرند و مطالبات و دیدگاههای خود را در زمینه‌های مختلف اعلام کنند.

راه‌اندازی انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید رجایی 2
راه‌اندازی انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید رجایی 3
راه‌اندازی انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید رجایی 4