یک‌شنبه 15 مهر 1403

رایزنی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تحولات منطقه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
رایزنی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تحولات منطقه

نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی تحولات منطقه و جنگ لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه رایزنی کرد.

طبق این بیانیه، نتانیاهو در تماس با مکرون مدعی شد: اقدامات اسرائیل علیه حزب الله فرصتی برای تغییر واقعیت در لبنان به نفع ثبات، امنیت و صلح در کل منطقه است.

نتانیاهو پس از این گفت‌وگوی تلفنی با لفاظی علیه ایران گفت: به رئیس جمهور فرانسه اطلاع دادم که تحریم تسلیحاتی اسرائیل، قدرت محور ایران را تقویت می‌کند.

خبر مرتبط رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه درباره منطقه

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و ژان نوئل - بارو، وزیر خارجه فرانسه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در گفت‌وگو با رادیو «فرانس اینتر»، اظهار داشت که توقف ارسال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل برای حمله به غزه اولین راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درگیری ها است.

مکرون تاکید کرد که هیچ اقدام مثبت و سازنده ای در ارتباط با حل این مناقشه تاکنون رخ نداده است و از اینکه رژیم اسرائیل موضع فرانسه را نمی شنود، ابراز ناراحتی کرد.

وی افزود: من بارها به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داده ام که حمله به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه اشتباهی بزرگ است.

خبر مرتبط عصبانیت نتانیاهو از مکرون: شرم بر تو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای توقف تأمین سلاح برای تل‌آویو در بحبوحه تشدید تنش‌های جاری در خاورمیانه، این درخواست را «شرم‌آور» خواند!

رئیس جمهوری فرانسه گفت که این اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی باعث برانگیختن خشم و نفرت مردم در سراسر جهان می شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

رایزنی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تحولات منطقه 2
رایزنی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تحولات منطقه 3