سه‌شنبه 17 مهر 1403

رسانه‌ها، حریفی قدر در برابر کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسانه‌ها، حریفی قدر در برابر کرونا

زنجان - ایرنا - با شیوع ویروس کرونا، رسانه‌ها از همان ابتدا با جدیت هرچه تمام پای کار ایستادند تا با آگاهی بخشی به عموم مردم و یاری رسانی به مسوؤلان با تمام توان با این ویروس منحوس مقابله کنند.

شیوع کرونا در سطح جامعه در روزهای آغازین موجب دغدغه، نگرانی و استرس خانواده‌ها شده بود اما در این میان رسانه‌ها نیز با ارایه اطلاعات خوب و مفید درباره چگونگی مقابله با این ویروس و پیشگیری از ابتلا به آن توانستند اضطراب ها را در جامعه و افراد به حداقل رسانده و در کنار ایجاد امنیت و آرامش در میان مردم، با امیدآفرینی کنند.

خبرنگاران رسانه های گروهی، سنگر خود را در مبارزه با ویروس کرونا، خالی نکرده و در تهیه اخبار و گزارش‌های کرونایی و آگاهی دهی به جامعه و مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و نشان دادند که در شرایط ویژه و خاص نیز سنگربانان خوبی هستند.

هرچند شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شغل ها را به تعطیلی کشاند اما نتوانست حریف شغل سخت و زیان آور رسانه‌ای و خبرنگاری شده و در اطلاع رسانی ها خلل ایجاد کند.

رسانه ها با تمام توان در جهت پیشگیری از کرونا با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های خود توانستند در حد وسع و توان سهم خود را در مقابله و مبارزه با این بیماری ایفا کنند.

یک شهروند زنجانی گفت: همه امید مردم در روزهایی ابتدایی شیوع این ویروس کشنده و مهلک به تلاش‌های مجددانه مسوؤلان کشور، جامعه پزشکی و پرستاری و اخبار و اطلاعات و آگاهی دهی رسانه‌ها بود و در این میان خبرنگاران این رسانه های همیشه در صحنه نیز جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: خبرنگاران بی آنکه ترسی از کرونا به دل راه دهند با رعایت تمام توصیه های بهداشتی در سطح جامعه و میان مردم حضور یافتند و با انعکاس کاستی ها در بخش های مختلف به منظور برطرف شدن مشکلات و تقویت راهکارهای مقابله‌ای از سوی مسوؤلان ذیربط، از هیچ کوششی دریغ نکردند.

شهروند دیگری نیز گفت: از همان ابتدا، تمام مردم چشم به اطلاعات و اخبار ارایه شده از سوی رسانه ها که با تلاش خبرنگاران جمع آوری شده بود، دوخته‌بودند و خوب می دانستند که خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه، این اخبارها را با تحمل چه مشکلاتی، جمع‌آوری کرده‌اند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور رسانه‌ها و خبرنگاران با تمام توان در پای کار مانده و صحنه را ترک نکردند و با جمع‌آوری و ارایه اطلاعات و اخبار موثق، سطح آگاهی مردم را برای مشارکت در امر مبارزه و مقابله با آن ارتقا دادند.

عبدالله جعفری اظهار داشت: همدلی و همراهی رسانه‌های استان با مدافعان سلامت انصافا قابل تقدیر است بطوریکه ارسال به موقع اطلاعات و گزارش دهی روزانه و لحظه ای به مردم موجب شد تا اقدامات مدافعان سلامت بیشتر دیده شود. وی به حضور توانمند رسانه های گروهی زنجان در این روزهایی کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های استان با به تصویر کشیدن اقدامات مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه مردم خیر استان زنجان گام‌های اثربخشی در اطلاع‌رسانی برداشته و توانسته‌اند تا به امروز در کنار مسئولان استانی در امر مقابله و مبارزه با این بیماری باشند. جعفری گفت: همچنین خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا و نیازمندان استان زنجان در خط مقدم اطلاع رسانی بوده و با مشارکت های موثر در این زمینه خوب درخشیدند و به یقین اقدامات خودجوش برخی رسانه‌های استان در زمینه تامین بسته‌های معیشتی با وجود سختی‌های موجود بر سر راه رسانه‌ها و آسیب‌های مالی متحمل شده نیز قابل تقدیر است. وی با اشاره به اینکه رسانه‌های استان برای عبور از وضعیت سخت استان اقدامات رسانه‌ای خوبی را به نمایش گذاشتند، افزود: سازمان بسیج رسانه استان زنجان نیز در کنار دیگر رسانه‌های استان بوده و خدمات این قشر را ارج می‌نهند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با تاکید براینکه مشارکت و همراهی، مهمترین عامل موفقیت در مدیریت ویروس کرونا بود، گفت: در این میان رسانه ها از زمان شیوع این ویروس تا به امروز در جلب مشارکت و همراهی مردم به منظور مبارزه و مقابله با این بیماری منحوس نقش ویژه‌ای داشتند که به حتم این روند تا پایان این شرایط تداوم خواهد داشت.

محمدحمزه پور، اعتماد سازی و آموزش و آگاهی دهی درست و به موقع به مردم را آن هم در شرایط ویژه و خاص را از ویژگی های بارز رسانه ها و خبرنگاران متعهد خواند و افزود: متاسفانه برخی ها در فضای مجازی در این روزهایی کرونایی به شایعات دامن زدند و در واقع با هجمه‌ای عظیم روحیه مردم را متزلزل کرده و آنان را به سمت حاشیه ها بردند.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی‌های مردم در خصوص بیماری ویروس کرونا، اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق از تشویش اذهان عمومی و شایعه پراکنی در این رابطه پرهیز کردند و مردم را به مشارکت در امر مبارزه و مقابله با این بیماری و همراهی و همگامی با مدافعان سلامت، تشویق کردند.

معاون هنری و سینمایی و سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: مجموعه اصحاب رسانه این استان از روزی ک موضوع شیوه ویروس کرونا جدی شد به منظور آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با این ویروس منحوس و شکست آن، با تلاش مضاعف دست به کار شدند.

محمود علیمحدی افزود: در مجموع فعالان در این عرصه با اطلاع رسانی های به موقع و سریع خود، یار و یاور وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، شدند تا سهم خود را در شکست این ویروس کشنده، ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های گروهی، با کمک به دستگاه ها اقدامات شایان توجهی را در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، انجام دادند که به نوبه خود قابل تقدیر و تحسین است، اظهار داشت: اطلاع رسانی های دقیق و آگاهی بخشی های به موقع فعالان این عرصه در حوزه فضای مجازی و رسانه های مکتوب، کاملا مشهود بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*