شنبه 8 اردیبهشت 1403

رشد فروش در بازار سهام / پرتراکنش ترین نمادهای بورس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
رشد فروش در بازار سهام / پرتراکنش ترین نمادهای بورس

در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 3 هزار و 447 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 463 هزار و 652 واحد رسید.

بورس تهران همواره به اخبار و حواشی برجام واکنش نشان داده است. در روزهای اخیر نیز با افزایش امیدواری به احیای برجام بازار رشد کرده و با کاهش امیدها نزول کرده است.

در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 3 هزار و 447 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 463 هزار و 652 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 437 واحدی در سطح 395 هزار و 447 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 59 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 205 واحد باقی ماند.

امروز نماد «فملی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشت و پس از فملی، نمادهای «نوری»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شاراک»، «خساپا» و «وبانک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 941 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 20 میلیارد تومان بود که 67 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 518 میلیارد تومان رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تلاطم برجامی در بورس / رشد فروش در بازار سهام» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.