سه‌شنبه 3 مهر 1403

رشد 13 درصدی تقاضای مصرف برق

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رشد 13 درصدی تقاضای مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بی‌سابقه 13 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه رشد 13 درصدی تقاضای مصرف برق و افزایش تقاضای 10 هزار مگاواتی مصرف در مهر ماه عدد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای است، گفت: تابستان گرم و سختی را پشت سر گذاشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ملزم به خروج و تعمیرات نیروگاه‌ها که بدون وقفه از ابتدای سال و با حداکثر توان مشغول تولید برق بودند، هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های برقابی نیز ذخیره کافی برای تولید برق حداکثری ندارند، تصریح کرد: با وجود گشایش‌های ایجاد شده در بخش صنایع و با توجه به ناترازی موجود در بخش تولید و مصرف، به منظور حفظ پایداری شبکه برق کشور کماکان شاهد محدودیت‌های پراکنده در برخی نقاط هستیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته جاری به ویژه امروز و فردا از مردم درخواست کرد به همراهی و همکاری خود با صنعت برق کماکان ادامه دهند. رجبی مشهدی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، به مراکز آموزشی کشور توصیه کرد به مصرف بهینه برق توجه کنند