یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رصدخانه ملی ایران

رصدخانه ملی ایران

وب‌گاه عصر ایران

گویی هرآنچه مربوط به پیشرفت و اقتدار و سربلندی کشور است برای آنها قابل مشاهده و دریافت نیست اگر به انکار آنها مامور نباشند!

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان در مطلبی به دستاوردهای دولت پرداخت و نوشت: در طول 3 ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کیهان در مطلبی به دستاوردهای دولت پرداخت و نوشت: در طول 3 ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه کیهان دفاع تمام قدی از دولت رئیسی کرده است.

خبرگزاری تسنیم

دستاوردها و پیشرفت‌های علمی کشور با سرعت بسیار زیادی در حال تحقق است و اغتشاشات اخیر نیز مانعی در این مسیر پرشتاب نبود؛ مقام معظم رهبری نیز اخیراً به تعدادی از این دستاوردها و کارهای بزرگی که در کشور اتفاق افتاده است، اشاره کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اگر پیشرفت و حرکت رو به جلوی یک جامعه را به قطاری تشبیه کنیم به‌طور قطع امید موتور محرکه این قطار است که بدون آن امکان حرکت رو به جلو و پیشرفت نیست. به همین اندازه هم می‌توان به نقش بسیار با اهمیت امید پی برد. رهبر انقلاب نیز در دیدار با جمعی از اساتید و نخبگان در 8 خرداد 1398 فرمودند: «یک شرط اساسی برای پیشرفت عبارت است از امید...» امید برای یک...

وب‌گاه فرارو

مدیر تیم طراحی رصدخانه ملی ایران در شبکه جام جم گفت: کیفیت تصویر تلسکوپ رصدخانه ملی ایران بیشتر از تلسکوپ هابل است.

خبرگزاری دانشجو

امین فرهنگ استاد نجوم دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره ساخت رصدخانه ملی ایران گفت: اجرای طرح اولیه این پروژه تقریبا از 20 سال پیش آغاز شده بود؛ مکان یابی رصدخانه و طراحی تفضیلی آن شروع شده بود و مراحل ساخت سال گذشته به پایان رسید. امسال مسئله لایه نشانی شیشه تلسکوپ و منتقل شدن به سایت اصلی انجام شد و عملا اولین نورگیری صورت گرفت. این پروژه یک پروژه کلان...

خبرگزاری تسنیم

از سال‌ها پیش، آرزوی دانشمندان "پژوهشگاه دانش‌های بنیادی" و محققان پژوهشکده نجوم این بوده که رصدخانه‌ای حرفه‌ای، مجهز و کاملاً ایرانی در کشور وجود داشته باشد؛ این مهم هم‌اکنون در حال محقق شدن بر روی قله 3600 متری "گرگش" است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی شیراز که داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت گفت: وقتی با امنیت کشور بازی می شود، این اتفاقات رخ می دهد.

وب‌گاه الف

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی شیراز گفت: انتقام این خون های پاک از مسببین اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی شیراز که داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت گفت: وقتی با امنیت کشور بازی می شود، این اتفاقات رخ می دهد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی شیراز گفت: انتقام این خون‌های پاک از مسببین اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسانه ها و اندیشکده های غربی، از سالها پیش و به صورت همه جابنه، یک جنگ هیبریدی گسترده را بر علیه ایران آغاز کرده اند.

خبرگزاری تسنیم

مدیر رصد و بهره‌برداری علمی رصدخانه ملی ایران گفت: تلسکوپ رصدخانه ملی می‌تواند 7 میلیارد سال نوری دورتر را ببیند و اگر ما نوری که به آن می‌رسد را عمیق‌تر کنیم، بیشتر از این هم می‌توانیم پیش برویم.

خبرگزاری تسنیم

مدیر طرح رصدخانه ملی ایران با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهم این تلسکوپ آینده روشنی دارد، گفت: تلسکوپ‌ها معمولاً تصاویر نخستین نورشان را منتشر نمی‌کنند چرا که تازه آغاز کار تلسکوپ است؛ اما تصویر پخش شده، نخستین نور ما در این رصدخانه بود.