یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رصدخانه ملی ایران

رصدخانه ملی ایران

وب‌گاه عصر ایران

"جری گیلمور" اخترشناس دانشگاه کمبریج و رئیس هیات مشاوران بین‌المللی رصد خانه ملی ایران در این باره می‌گوید: "هیچ‌کس در ایران قبلا کاری در این مقیاس انجام نداده بود."

خبرگزاری تسنیم

مجری طرح رصدخانه ملی ایران گفت: تلسکوپ رصدخانه ملی ایران نخستین تصویر رنگی از کهکشان NGC 23 را ثبت کرده است.

خبرگزاری دانا

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دشمن راهی جز تلخ کردن کام مردم برای دیده نشدن سیر موفقیت‌های ایران عزیز ندارد اعلام کرد: شمار دانشگاه‌های ایرانی حاضر در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز از 58 مورد به 65دانشگاه رسید.

وب‌گاه الف

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دشمن راهی جز تلخ کردن کام مردم برای دیده نشدن سیر موفقیت‌های ایران عزیز ندارد اعلام کرد: شمار دانشگاه‌های ایرانی حاضر در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز از 58 مورد به 65دانشگاه رسید.

خبرگزاری دانا

سخنگوی دولت با بیان اینکه شمار دانشگاه‌های ایرانی حاضر در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز از 58مورد به 65دانشگاه رسیدیادآورشد: دشمن راهی جز تلخ کردن کام مردم برای دیده نشدن سیر موفقیت‌های ایران عزیز ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رصدخانه ملی ایران تصویری از دو کهکشان برخوردی در صورت فلکی «آندرومدا» در فاصله تقریبی 320 میلیون سال نوری منتشر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اولین نورگیری رصدخانه ملی ایران امروز بعد از 23 سال تلاش محققان کشور صورت گرفت و به گفته محققان این طرح با استفاده از تلسکوپ 3.4 متری آن می‌توان کهکشان‌های پُرحجم در فاصله 66 میلیارد میلیارد کیلومتری را رصد کرد.

خبرگزاری تسنیم

با ثبت نخستین نور تلسکوپ 3.4 متری رصدخانه ملی ایران، آخرین گام در مرحله تجمیعِ زیرمجموعه‌های تلسکوپ و تکمیل بزرگترین طرح علمی ایران برداشته شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آخرین گام در مرحله تجمیع زیرمجموعه‌های تلسکوپ و تکمیل طرح رصدخانه ملی ایران با ثبت اولین نور تلسکوپ 3.4 متری این رصدخانه برداشته شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی در دومین روز برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری که امروز 11 شهریورماه در مرکز پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده ای دارد، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جایگاه خاصی برخوردار است، تمام مسئولان دانشگاه‌ها...

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس نجوم گفت: تصاویر جدید "جیمز وب" این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا کهکشان‌های نخستین عالم در در زمان شکل‌گیری‌شان حدود 100 یا 200 و یا 300 میلیون سال از مهبانگ (بیگ‌بنگ) (13.5 میلیارد سال پیش) را تصویربرداری کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعداله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهیدبهشتی قیداری صبح امروز در نشست تخصصی دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکار‌ها با تاکید بر اینکه قوانین بالادستی نیازمند اصلاحات است، افزود: به عنوان مثال در نقشه جامع علمی کشور، نکات ارزشمندی است؛ اما از منظر دیپلماسی، نکات جدی در آن دیده نشده و حتی برای نکات مهمی هم که در نقشه جامع علمی کشور وجود...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در روزگاری که شاهد تغییرات در همه حوزه های دانشی هستیم، باید با تغییر پارادیم جهانی، قوانین را اصلاح کنیم، پیشنهاد کرد ستاد دیپلماسی علمی در یک محل مناسب مانند وزارت علوم راه اندازی شود.