یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رصدخانه ملی ایران

رصدخانه ملی ایران

خبرگزاری ایسنا

روز گذشته رییس جمهور اعلام کرد که رصدخانه ملی به بهره‌برداری می‌رسد و معاون علمی وی نیز چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود خبر اولین نورگیری این رصدخانه را منتشر کرده بود که البته این در حالی است که آینه این تلسکوپ هنوز نصب نشده است و به نظر می‌رسد تنها از سازه این پروژه رونمایی شده است.

خبرگزاری ایسنا

رصدخانه ملی ایران همزمان با اتمام ساخت، نصب و آغاز راه اندازی تلسکوپ در قله گرگش در حوالی شهرستان کاشان، امروز (دوشنبه - 7 تیرماه) رصد خانه ملی ایران با حضور حسن روحانی - رییس جمهور و سورنا ستاری - معاون علمی و فناوری ریس جمهور به صورت مجازی افتتاح شد. رصد خانه ملی ایران بر روی قله گرگش در حوالی شهرستان کاشان به ارتفاع تقریبی 3600 متر از سطح دریا واقع شده است. این رصدخانه از نظر سایز...

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: رصدخانه ملی ایران در کاشان افتتاح می شود.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایسنا

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با تاکید بر اینکه رییس جمهور برندی به نام "علی برکت الله" دارد که به نام وی ثبت شده است، گفت: این علی برکت الله درباره رصدخانه تحقق پیدا کرد و امیدواریم در افتتاح شتابگر ملی نیز علی برکت الله محقق شود.

خبرگزاری ایسنا

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از انعقاد انعقاد قرار داد برای تولید 200اتوبوس برقی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

بهره‌برداری از پنج طرح ملی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در سه استان کشور با ارزش سرمایه گذاری 385 میلیارد تومان با فرمان رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا

رصدخانه ملی ایران همزمان با اتمام ساخت، نصب و آغاز راه اندازی تلسکوپ در قله گرگش در حوالی شهرستان کاشان افتتاح شد.

خبرگزاری ایسنا

رصدخانه ملی که طرح اولیه آن در سال 1377 مطرح شد، امروز دوشنبه 7 تیرماه با حضور رییس جمهوری به صورت مجازی افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مستند پنج قسمتی «پرستاران» از امروز از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - هفته نخست آبان ماه نیز طبق روال همیشگی دولتمردان در راستای توسعه و پیشرفت کشور به برخی از استان‌ها سفر کردند تا گوشه‌ای از تلاش‌های مضاعف دولت تدبیر و امید را با افتتاح طرح‌های ملی و استانی برای تحقق وعده‌ها، اجرایی کنند.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز سه‌شنبه با استقبال جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی وارد کاشان شد؛ حضور در گلزار شهدا، دیدار با امام‌جمعه، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی و رصدخانه ملی ایران از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه ستاری به این شهرستان بود.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از تشکیل خانه خلاق برای نخستین بار در کاشان با همت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خبر داد.