دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

رصدخانه ملی ایران

رصدخانه ملی ایران

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت ملی مقاومت و گرامیداشت روز دانشجو، عصر چهارشنبه (15 آذر 1402) به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم «محمدجواد لاریجانی» مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با توضیح برنامه‌های جاری در این سازمان گفت: رصدخانه ملی ایران نخستین پروژه بزرگ علوم بنیادی در ایران است که با هدف ساخت رصدخانه‌ای نجومی با تلسکوپی پیشرفته...

خبرگزاری تسنیم

معاون علمی و فنی طرح چشمه نور ایران با بیان جزئیاتی جدید از پروژه چشمه نور ایران گفت: چشمه نور یک ابرآزمایشگاه یا آزمایشگاه مقیاس بزرگ است که ابعاد آن با یک استادیوم فوتبال برابری می‌کند!

خبرگزاری تسنیم

رصدخانه ملی ایران از بزرگترین پروژه‌های علمی کشور است که سال گذشته با ثبت نخستین نور تلسکوپ 3.4 متری وارد مرحله حساسی شد و با به‌ثمر نشستن این پروژه 20 ساله ایران بعد از 8 قرن دوباره به نقشه نجوم و کیهان‌شناسی بازگشت.

خبرگزاری تسنیم

مجید قلی‌زاده گفت: همگان می‌دانند که دانش فضایی، لبه‌ی تکنولوژی در جهان است و هر کشوری که صاحب این صنعت باشد یا در آن رشد کند، به صورت طبیعی می‌تواند بسیاری از حوزه‌های دیگر در دانش و صنعت و تکنولوژی را نیز به پیش ببرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، «ایمان» و «امید» را دو عامل کمک‌کننده در ایجاد تحول‌های عظیم در کشور دانستند.

خبرگزاری دانشجو

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: معاونت علمی با حمایت‌های زیرساختی، کارگزاری و بازارسازی، با نقش‌آفرینی بخش خصوصی در کنار رصدخانه ملی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌تواند یک صندوق تامین مالی شکل دهد.

خبرگزاری تسنیم

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: معاونت علمی با حمایت‌های زیرساختی، کارگزاری و بازارسازی، با نقش‌آفرینی بخش خصوصی در کنار رصدخانه ملی ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌تواند یک صندوق تأمین مالی شکل دهد و این پروژه دانش محور را به ارزش‌آفرینی برساند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری در روزهای 27 و 28 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: در ایران و سایر کشورهای منطقه سوم فروردین 1402 (روز پنجشنبه) اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه کیهان نوشت: در یادداشتی از «کور» شدن هم نوشتیم منتهی، کور شدن همین زنجیره‌ای‌ها. گفتیم آن‌قدر روی اخبار بد تمرکز کردند که خود کور شدند!

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان نوشت: در یادداشتی از «کور» شدن هم نوشتیم منتهی، کور شدن همین زنجیره‌ای‌ها. گفتیم آن‌قدر روی اخبار بد تمرکز کردند که خود کور شدند!

وب‌گاه مشرق نیوز

زنجیره‌ای‌ها و دوستان خارج‌نشینشان طبق معمول به‌صورت گله‌ای وارد میدان شدند و در واکنش به یادداشت کیهان تیتر زدند: توهین کیهان به مردم. کیهان نوشت مردم کورند و پیشرفت‌های دولت رئیسی را نمی‌بینند!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جعفر بلوری طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان «رسانه، دلار و سندروم کوری» نوشت: روانشناسان می‌گویند، تمرکز بیش از حد روی یک «موضوع» یا یک «نقطه»، باعث کوری و دیده نشدن موضوعات و نقاط دیگر می‌شود. (رجوع شود به نظریه گوریل نامرئی) این نکته روانشناسی، در مبحث رسانه نیز به‌شدت مطرح است. وقتی رویدادی رخ می‌دهد که برای افراد یک جامعه «مهم»...

وب‌گاه مشرق نیوز

معتقدیم کسانی که به‌دنبال آنند، همه توجهات روی یک خبر «بد» متمرکز شود در واقع به‌دنبال دیده نشدن اخبار و تحولات خوبند. چرا که اخبار و تحولات خوب برای این طیف، تهوع‌آفرین است!...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رضا منصوری، استاد سابق فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و مجری طرح رصدخانه ملی ایران تا سال 1394، تاریخچه‌ای از روند ساخت رصدخانه از ابتدا تا زمان پایان مسئولیت خود ارائه می‌دهد که نشان از سختی اجرای آن به عنوان یک طرح کلان علمی با وجود تنگناهای مالی، مشکلات تحریمی و نبود تجربه‌های مشابه داخلی است.