یک‌شنبه 15 مهر 1403

رفع کمبود گوشت مرغ گرم در بازار زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رفع کمبود گوشت مرغ گرم در بازار زنجان

زنجان - ایرنا - طی هفته گذشته بازار زنجان شاهد کمبود گوشت مرغ گرم و نگرانی مصرف کنندگان این فرآورده خام بود که با عرضه 60 تنی آن کمبود گوشت مرغ برطرف شد.

به گزارش ایرنا، از سال 97 شاهد نوسانات نرخ گوشت مرغ گرم در بازار زنجان هستیم که گاهی این نوسانات منجر به کمبود و حتی نایاب شدن و کاهش عرضه این فرآورده به بازار شد در حالیکه زنجان دارای 300 واحد پرورش مرغ است. با تعیین نرخ برای این فرآورده خام و جلوگیری از خروج آن از چرخه اصلی عرضه، قیمت تعیین شده نیز داوم و ثبات چندانی نداشته و گاهی نیز خیلی آهسته نرخ آن در نوسان و افزایش بوده است. طی هفته گذشته در بازار زنجان شاهد کمبود عرضه گوشت گرم مرغ بودیم که گاه مشتریان این فرآورده دست خالی از بازار برمی گشتند که عرضه کنندگان علت این مهم را افزایش نرخ و عدم عرضه مرغ توسط مرغداران به کشتارگاه بیان می کردند.

60 تن مرغ گرم وارد بازار زنجان شد رییس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ فروشان شهرستان زنجان گفت: امروز / پنجم مهر / 60 تن گوشت گرم مرغ وارد بازار زنجان شد. سید ناصر رمضانلو اظهار داشت: نرخ این فرآورده هیچ تغییری نکرده و با قیمت 160 هزار ریال در هر کیلوگرم برای مشتریان عرضه می شود. وی تاکید کرد: طی هفته گذشته روزانه 22 تا 25 تن مرغ وارد بازار زنجان شد.

افزایش قیمتی برای گوشت گرم مرغ نداریم مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان خاطرنشان کرد: تغییر نرخ گوشت مرغ گرم تابع مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و هیچ تغییر قیمتی برای این فرآورده نداریم. جعفر محمدی حصاری افزود: روزانه 60 تا 70 تن گوشت مرغ گرم وارد بازار می شود در حالی که میزان مصرف زنجان 30 تن است. وی تاکید کرد: طی هفته گذشته نیز روزانه 40 تا 45 تن گوشت مرغ گرم میان واحدهای عرضه کننده در بازار زنجان توزیع شده است. مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: سال گذشته ماهانه 2 میلیون و 700 هزار قطعه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی و هفت میلیون و 560 تن گوشت گرم مرغ وارد بازار می شد. محمدی حصاری تاکید کرد: امسال ماهانه یک میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی انجام و سه هزار و 630 تن گوشت گرم مرغ وارد بازار می شود. وی یادآوری کرد: وزن همه مرغ های گوشتی امسال کاهش یافته است.

 مرغداران مرغ به کشتارگاه نمی دهند یکی از عرضه کنندگان مرغ در زنجان که یخچال مغازه اش خالی از گوشت گرم مرغ بود، گفت: مرغداران، مرغ به کشتارگاه ها برای کشتار نمی دهند و خواهان افزایش نرخ این فرآورده هستند. وی تاکید کرد: از روز دوم مهرماه گوشت گرم مرغ کمتر از تقاضای بازار وارد می شود. این عرضه کننده گوشت مرغ ادامه داد: میزان گوشت گرم مرغی که وارد مغازه می شود 200 کیلوگرم و کمتر از میزان تقاضای ما است که در کمتر از یک ساعت این میزان نیز به پایان می رسد.

عرضه گوشت گرم مرغ افزایش می یابد یکی دیگر از مرغ فروشان زنجانی اضافه کرد: مرغداران درصدد افزایش نرخ این فرآورده هستند و تا چند روز آینده نرخ گوشت گرم مرغ از 160 هزار ریال فراتر می رود. وی تاکید کرد: مرغ ها کمتر از سهمیه درخواستی است و همه مشتریان از کمبود آن در بازار ناراضی هستند و ما هم چاره ای نداریم. قربانی اضافه کرد: مرغداران از افزایش قیمت نهاده های دامی ناراضی هستند چرا که این کالا را با بالاترین نرخ و بدون حمایت دولت خریداری می کنند و از طرفی نیز خواهان افزایش گوشت گرم مرغ هستند. وی افزود: از طرفی نیز یکی از کشتارگاه های زنجان مدتی است که تعطیل بود که با بازگشت این واحد به چرخه فعالیت میزان عرضه این گوشت در بازار به روند سابق برمی گردد.

*س_برچسب‌ها_س*