دوشنبه 2 مهر 1403

روایت عراقچی از دومین روز فعالیت‌های دیپلماتیک خود در نیویورک

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روایت عراقچی از دومین روز فعالیت‌های دیپلماتیک خود در نیویورک

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه و در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: روز گذشته از جناب پزشکیان، رئیس جمهور محترم و هیأت مشاوران همراه ایشان در نیویورک استقبال کردیم. پیش از آن نیز دیدار‌های دیپلماتیک دوجانبه برقرار بود.

عراقچی درباره دیدار‌های دیپلماتیک خود نوشت: در دیدار آقای عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان به بررسی آخرین وضعیت جنوب لبنان و ابعاد حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه این کشور پرداختیم. مقاومت لبنان در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها را ستودنی توصیف کردم و با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از این مقاومت قهرمانانه، بر ضرورت بازگشت آرامش و ثبات به این کشور و اقدام فوری جهانی جهت توقف یاغی‌گری صهیونیست‌ها نسبت به هنجار‌ها و قوانین بین‌المللی، تاکید کردم.

وزیر خارجه ایران دیدار با همتای سعودی خود را نیز این‌گونه روایت کرد: در دیدار آقای فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن تبریک روز ملی این کشور، بر تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردم. همچنین با بررسی روند تحولات غزه و لبنان بر ضرورت هماهنگی کشور‌های اسلامی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی تاکید شد.

او در پایان نوشت: در دیدار با وزرای امور خارجه ازبکستان و بلغارستان نیز راه‌های توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف و همچنین گسترش همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت. در این دیدار‌ها نیز موضوع فلسطین و لبنان از مهمترین مباحث مطروحه بود.