دوشنبه 16 مهر 1403

روتین صحیح مراقبت از موهای رنگ شده

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روتین صحیح مراقبت از موهای رنگ شده

موهای رنگ شده به واسطه تماس با مواد شیمیایی رنگ، دکلره و اکسیدان و...، آسیب های جزئی تا کلی دیده و نیاز به مراقبت های خاص و رسیدگی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موهای رنگ شده به واسطه تماس با مواد شیمیایی رنگ، دکلره و اکسیدان و...، آسیب های جزئی تا کلی دیده و نیاز به مراقبت های خاص و رسیدگی دارند. برای دستیابی به بهترین روتین صحیح مراقبت از موهای رنگ شده، لازم است که به سراغ محصولات حرفه ای و مناسب رفته و از آن ها برای مراقبت و احیای موهای خود استفاده کنید.

در این مطلب به معرفی روتین صحیح مراقبت از موهای رنگ شده و برخی از محصولات عالی در این زمینه می پردازیم.

با ما همراه باشید.

بهترین روش مراقبت از موهای رنگ شده

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که اگر موهای خود را دکلره کرده اید، باید حداقل تا 3 روز پس از آن، برای شستشو دادن موهای خود صبر کنید. در این سه روز موها دچار آسیب پذیری بیشتری شده و حتما باید این دوره زمانی را برای شستشو در نظر بگیرید.

از شامپو بدون سولفات استفاده کنید

پیشنهاد می کنیم که حتما حداقل یک ماه پس از رنگ کردن موهای خود، از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که لازم است حتما برای محافظت کردن از رنگ موهای خود، از شامپو برای موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها علاوه بر این که دارای خاصیت نرم کنندگی و بازگرداندن لطافت موها هستند، به حفظ رنگ مو نیز کمک می کنند.

برای خرید بهترین شامپو بدون سولفات، حتما به برند سازنده و ترکیبات شامپو توجه داشته باشید. همین طور استفاده از شامپوهای بدون سولفات ویتامینه که حاوی مواد مغذی برای موها باشند، فوق العاده بوده و به شما کمک می کند تا هر چه زودتر سلامت و شادابی موهای خود را دوباره به دست بیاورید.

استفاده از کرم مو را فراموش نکنید

پس از رنگ کردن موها، در اکثر مواقع شاهد خشکی و شکنندگی آن ها خواهید بود. از این روی لازم است که از محصولات تقویتی و نرم کننده برای رفع خشکی و احیای موهای خود کمک بگیرید. استفاده از کرم مو مرطوب کننده و آبرسان مخصوص موهای رنگ شده، پس از هر بار شستشو دادن موها، کمک می کند تا درخشش و زیبایی موهای خود را حفظ کرده و نرمی و لطافت لازم را به آن ها ببخشید.

یکی از بهترین کرم موهای مناسب موهای رنگ شده، کرم موی پنتن است. شما می توانید در وب سایت فروشگاه اینترنتی مو تن رو، نسبت به خرید این کرم مو اقدام کرده و بهترین قیمت کرم موی پنتن را برای خرید داشته باشید.

ویژگی های کرم موهای پنتن

همان طور که گفتیم برند پنتن، یکی از بهترین کرم ها برای موهای رنگ شده را دارد. اما ویژگی های کرم موی پنتن چیست که باعث می شود تا این محصول برای مراقبت از موهای رنگ شده، توصیه شود؟ اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصولات از برند پنتن که باعث شده در شمار پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرند، به شرح زیر هستند:

  • نرم کنندگی
  • آبرسانی
  • مرطوب کنندگی
  • حالت دهنده موها
  • سبک و بدون اثر چربی یا سنگینی روی موها
  • ترمیم کنندگی موهای خشک و آسیب دیده

به همین شکل استفاده از ماسک مو نیز برای بازگرداندن لطافت و نرمی موها، فوق العاده اثربخش خواهد بود. با خرید آنلاین ماسک بدون سولفات، بهترین رسیدگی به موهای رنگ شده خود را ترتیب خواهید داد. دقت داشته باشید که درست مانند چیزی که برای شامپو داشتیم، در خصوص استفاده از ماسک مو نیز بهتر است سراغ مدل های بدون سولفات بروید.

هرگز موها را خیس شانه نزنید

اگر چه این یک قاعده کلی محسوب می شود، اما زمانی که موهایتان تازه رنگ شده، بیشتر اهمیت پیدا می کند. برای مراقبت از موهای رنگ شده، نباید به هیچ وجه از شانه در زمان خیس یا مرطوب بودن موها استفاده کنید. شانه کردن موهای خیس، باعث کنده شدن مقدار زیادی از تار موها شده و در ضمن زمینه آسیب پذیری موها را نیز افزایش می دهد. بهتر است کمی صبر کنید تا بیشتر رطوبت موها رفع شده و در زمان مناسب از برس برای شانه کردن موهای خود کمک بگیرید.

خشک کردن اصولی موها را رعایت کنید

اگر عادت دارید که برای خشک کردن موهای خود از سشوار، اتو مو و مانند آن ها استفاده کنید، پس از رنگ کردن موها، باید دقت بیشتری در این خصوص به خرج دهید. هرگز حرارت سشوار را به موهای خود نزدیک نکرده و مراقب باشید که حرارت و داغی باد سشوار، بدتر موجب سوختگی موها نشود. در حقیقت موهای شما پس از هر بار دکلره یا رنگ کردن، در مقابل حرارت آسیب پذیرتر بوده و در صورتی که این مورد را نادیده بگیرید؛ حین سشوار کشیدن موهایتان خرد شده و حجم زیادی از آن ها را از دست می دهید.

از این جهت حتما سشوار را با فاصله استاندارد از موها نگه داشته و از داغ کردن بیش از حد آن نیز پرهیز کنید. همین طور لازم است که حتما پیش از به کار بردن سشوار، از ماسک مو یا کرم مو استفاده کنید تا تماس حرارت با موهای شما به حداقل رسیده و یک لایه حفاظتی روی موها شکل بگیرد.

نکته: برای خشک کردن پیش از سشوار کشیدن یا استفاده از اتو مو و... نیز از حوله کمک بگیرید، اما هرگز موها را چنگ نزده و نظم آن ها بهم نریزید. بلکه لازم است که موها را بین حوله قرار داده و به آرامی نگه دارید تا آب اضافی آن ها خارج شود. ماساژ دادن زیاد از حد موها بین بافت حوله، باعث خرد شدن و آسیب دیدن بیشتر آن ها خواهد شد.

کلام آخر

در بالا به صورت مختصر به معرفی روتین صحیح مراقبت از موهای رنگ شده پرداختیم. شما چه موارد دیگری را به این لیست اضافه می کنید که در اینجا از قلم افتاده باشد؟ تجربه خود در خصوص مراقبت از موهای رنگ شده و رسیدگی به آن ها را با ما و دیگر کاربران ما به اشتراک بگذارید. همین طور پیشنهاد می کنیم که این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز که عادت به رنگ کردن موها دارند، ارسال کنید تا از این پس مراقبت بیشتری از موهای خود پس از هر بار رنگ کردن موها، به عمل بیاورند.