یک‌شنبه 15 مهر 1403

روزانه 300 هزار عدد ماسک در هفت واحد صنعتی زنجان تولید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه 300 هزار عدد ماسک در هفت واحد صنعتی زنجان تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم‌اکنون روزانه 300 هزار عدد ماسک توسط 7 هفت واحد صنعتی استان تولید می‌شود که از این تعداد چهار هزار و 500 عدد ماسک N95 و چهار هزار عدد فیلتردار است.

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان تولید ماسک در استان افزود: با توجه به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به میزان مورد نیاز مردم از سوی واحدهای صنعتی مستقر در سطح استان، هیچ گونه کمبودی در این خصوص در استان زنجان وجود ندارد.

وی یادآورشد: علاوه بر واحدهای صنعتی، 2 واحد مستقر در فنی حرفه ای شهرستان های زنجان و ابهر نیز ماسک تولید می‌کنند.

فغفوری در خصوص قیمت عرضه ماسک در استان اظهار داشت: بر اساس قیمت های مصوب ماسک صنعتی به قیمت یک هزارو 300 تومان و نیمه صنعتی یک هزار و 500 تومان عرضه می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه به توزیع ماسک در فروشگاه‌های بزرگ و هیات های مذهبی اشاره کرد و افزود: در ایام ماه محرم ماسک های مورد نیاز عزاداران توسط فروشگاه‌های بزرگ و هیاتهای مذهبی با قیمت یکهزار تومان عرضه می شود.

وی در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده در استان عنوان کرد: هم اکنون 6 واحد تولید مواد ضدعفونی کننده و یک واحد تولید الکل در استان زنجان در حال فعالیت هستند.

فغفوری تصریح کرد: به طور کلی در این واحدها روزانه 315 تن مواد ضدعفونی کننده بر پایه آب و 10 تن الکل تولید و عرضه می شود.

*س_برچسب‌ها_س*