سه‌شنبه 24 مهر 1403

روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مراسم روز قدس امسال به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا نسبت به گذشته متفاوت‌تر برگزار خواهد شد.

منوچهر حبیبی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: روز قدس به عنوان میراثی ماندگار از سوی امام راحل، همیشه نقطه قوتی برای مردم مظلوم فلسطین محسوب شده و همه مسلمانان جهان نیز این روز را گرامی می‌دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم به صورت راهپیمایی وجود ندارد اما براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و در ساعت 12 شاهد سخنرانی مقام معظم رهبری خواهیم بود و برای انجام این منظور باید تلاش کنیم تا همه مردم امکان بهره‌مندی از این مراسم خاص را داشته باشند.

به گفته وی، علی‌رغم میل باطنی و تنها به دلیل شرایط بحرانی این بیماری، هیچ تجمع و رژه موتوری نیز در این روز انجام نمی‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به فضاسازی شهرها و نصب بنر و پلاکارد در راستای حمایت از مردم فلسطین در معابر و میادین اقدام کنند، گفت: فرمانداری‌ها نیز وظیفه مدیریت جهت پوشش خبری و اطلاع رسانی را در این زمینه برعهده دارند.

وی، وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای پوشش مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری از طریق فضاهای مجازی توسط خبرگزاری‌ها را یادآور و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز از طریق بلندگوها و روسای ستادهای نماز جمعه از طریق تریبون‌های خود اقدام به پخش این سخنرانی خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین به برپایی نماز عید سعید فطر اشاره و افزود: نماز امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جهت سلامتی شهروندان و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مساجد مختلف برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها نسبت به ضدعفونی کردن مساجد و خیابان‌های اطراف مساجد برگزار کننده اقدام و از روزه‌داران نیز درخواست می‌شود تا از مهر و سجاده‌های شخصی استفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه ساعت اداری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان از اول خرداد ماه به گذشته باز می‌گردد، اظهار داشت: حضور تمامی کارکنان در محل کار خود الزامی بوده و در عین حال نیز از تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان می‌خواهیم تا نسبت به ارایه خدمات درمانی به تمامی شهروندان همانند دوران قبل از کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس استثنایی همچنان تعطیل بوده اما پارک‌های بانوان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از ایام تعطیلات عید سعید فطر فعالیت خود را آغاز کنند.

این مسوول سیاسی با اشاره به اینکه هفته نخست خردادماه به دلیل تعطیلات برای پیشگیری از ویروس کرونا حایز اهمیت خواهد بود، اضافه کرد: هر چند عطش و تمایل به مسافرت در بین مردم زیاد است اما توصیه می‌شود شهروندان تا حد امکان همچنان از سفر کردن خودداری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه زمینه لازم در حوزه پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در استان فراهم شده که این یک کار ارزشمند در راستای حفظ سلامت شهروندان است.

بخشودگی سه ماه اجاره بهای جایگاه‌های سوخت سی ان جی شهرداری‌ها، تمدید مجوز واحدهای تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده استان توسط دانشگاه علوم پزشکی و آغاز فعالیت موزه‌های سطح استان بعد از هفته نخست خرداد ماه از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*