یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟

4 فیلم سینمایی و انیمیشن در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر، 4 فیلم سینمایی دیگر روی پرده می‌شود و نشست‌های خبری آنها بعد از نمایش فیلم برگزار خواهد شد.

در سانس نخست که از ساعت 13 برگزار می‌شود، فیلم سینمایی «آپاراتچی» ساخته قربانعلی طاهرفر روی پرده می‌رود. این فیلم در بخش نگاه نو چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

حواشی روز چهارم فیلم فجر | بحث درباره «معین» و «فیلم‌فارسی» بالا گرفت / آن مرد با کلاه نمدی آمد!

«آپاراتچی» دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «التفات، بتونه می‌زند... التفات دستیار کارگردان است... بایرام سمباده می‌کشد... بایرام فیلمبردار است... شهباز آستری می‌زند... شهباز بازیگر است... ایوب سقف را رنگ می‌زند... ایوب مدیرتولید است... جلیل، اما رنگ نهایی را می‌زند... وسواس دارد و هر دیوار را باید سه بار رنگ بزند... چرا؟ چون جلیل کارگردان است... حالا این جماعت می‌خواهند اولین فیلم بلندشان را بسازند...، اما حیدر، پدر جلیل نمی‌خواهد پسرش در منجلاب سینما فرو رود...»

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

از ساعت 16 فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی، به نمایش درمی‌آید.

«مجنون» روایتی از برادران شهید زین الدین است و برشی از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشگر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

کارگردانی فیلم مجنون را مهدی شامحمدی برعهده دارد که از کارگردانان شناخته‌شده در سینمای مستند است. او با این فیلم اولین کارگردانی فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود تجربه می‌کند. عباس نادران که تهیه‌کنندگی «مجنون» را برعهده دارد در مقام تهیه‌کننده تا به امروز فیلم‌هایی همچون «شاه‌کش» و «شادروان» را به سرانجام رسانده است و این پروژه اولین همکاری او با سازمان اوج محسوب می‌شود.

«بهشت تبهکاران» ساخته مسعود جعفری جوزانی، در سانس سوم و از ساعت 19 به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: حسن جعفری کارمند شرکت نفت آبادان به تهران می‌آید و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود. داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت و از سال 1329 روایت می‌شود. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.

امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، حسام منظور، رضا شفیعی جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار و جواد طوسی از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند. افسانه بایگان و فرهاد قائمیان نیز حضور افتخاری دارند.

«انیمیشن رویا شهر»، در آخرین سانس و از ساعت 22 در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. محسن عنایتی کارگردان و مصطفی حسن آبادی تهیه‌کننده این اثر است. این پویانمایی در اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران با مشارکت مجتمع مهوا و سازمان سینمایی سوره در استودیو آینده‌نگار تهیه و تولید شده است.

این انیمیشن داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد و امیرهوشنگ زند سرپرست گویندگان این اثر سینمایی است.

صداپیشگی پویانمایی رویاشهر با حضور منوچهر زنده‌دل، لیلا کوهسار، میرطاهر مظلومی، آرزو آفری، ابراهیم شفیعی و اردشیر منظم انجام شده است.

روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟ 2
روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟ 3
روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟ 4
روز پنجم، کدام فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد اکران می‌شود؟ 5