پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رونق اقتصادی با کاهش جرائم رابطه مستقیم دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رونق اقتصادی با کاهش جرائم رابطه مستقیم دارد

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: رونق اقتصادی با کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه رابطه مستقیم دارد.

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز سه شنبه در ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امروز تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی باید دغدغه روزانه و لحظه ای مدیران اجرایی باشد چرا که رونق اقتصاد منجر به کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، مقابله با تحریم های ظالمانه خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نقشه راه پیشرفت اقتصادی کشور را در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاع و تبیین کرده اند و تمامی مسوولان باید در زمینه اجرایی کردن منویات ایشان اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسوول گفت: قوه قضاییه در حوزه مسایل و مشکلات اقتصادی بسیاری از دستورالعمل های خود را به روز رسانی کرده است و انتظار این است که سایر قوا به ویژه مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه گاهی اوقات قوانین مزاحم باعث ایجاد اختلاف بین مسوولان و دستگاه ها می شود، اظهار داشت: موضوعات اقتصادی برای مردم و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و مسوولان باید بتواند با تعامل و وحدت بین یکدیگر اختلافات و مشکلات را کاهش دهند.

قاسمی اظهار داشت: از تولیدکنندگان نیز انتظار می رود با تمام قدرت راه خود را ادامه بدهند و در این مسیر بانک ها و سایر دستگاه های مرتبط خدمات لازم را ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق جهش تولید باید گام های بلند تر و اساسی تری برداشته شود، افزود: شفافیت قوانین و مقررات می تواند در تحقق رونق اقتصادی بسیار تاثیرگذا باشد که امیدواریم تمامی دستگاه ها مانند قوه قضائیه که به صورت جدی در این زمینه ورود کرده است، اقدامات قابل قبولی را انجام دهند.

این مسوول افزود: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و به روز از وضعیت صنعت استان قزوین، برگزاری نشست های مختلف کارشناسی در حوزه اقتصادی، افزایش فعالیت دبیرخانه ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استان قزوین موضوعاتی است که امیدواریم به شکل شایسته آنها را عملیاتی کنیم.

براساس دستورالعمل جدید قوه قضاییه دادستان عمومی و انقلاب قزوین به عنوان دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قزوین در دادگستری استان منصوب شده است.

*س_برچسب‌ها_س*