سه‌شنبه 17 مهر 1403

رونق اقتصاد روستا و گردشگری اولویت دولت سیزدهم / ریشه آسیب های اجتماعی در عدم توجه به معیشت و فرهنگ است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رونق اقتصاد روستا و گردشگری اولویت دولت سیزدهم / ریشه آسیب های اجتماعی در عدم توجه به معیشت و فرهنگ است

رئیس جمهور با بیان اینکه ریشه آسیب های اجتماعی عدم توجه به معیشت و فرهنگ است، گفت: در این راستا دولت سیزدهم برای رونق اقتصاد روستا محور و گردشگری برنامه ویژه ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع خانواده شهدا، ایثاگران، کار آفرینان و صنعتگران استان اردبیل اظهار داشت: ریل گذاری در حوزه فرهنگی عاملی برای رفع مشکلات اقتصادی است و یکی از آنها تسهیل ازدواج جوانان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه من نیز معتقدم اندیشه تنها در تهران نیست گفت: در استانها، فرهیختگان و نخگبانی داریم که باید حمایت و توجه شوند چراکه اعتقاد داریم در مناطق محروم، استعدادهایی وجود دارد که در پایتخت نیست.

رئیس جمهور گفت: حمایت از علوم دانش بنیان که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز است باید مورد حمایت قرار گیرد و استاندار اردبیل نیز باید از ایجاد پژوهشکده نخبه در استان حمایت کند.

وی تصریح: بنده معتقدم صنعت گردشکری عامل رونق اقتصاد و اشتغال آفرین است که باید زیر ساخت های این صنعت جذاب در استان از جمله آن زیر ساخت راه آهنی است که 16 سال به طول انجامیده و باید مدت ها پیش به ثمر نشسته بود، محقق شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مشوق های سرمایه گذاری در استان اردبیل باید تعریف شود تاکید کرد: مدیران استان جهت جذب سرمایه گذاران باید حمایت های لازم را به کار ببندند و یقین بنده به این است که با رونق صنعت گردشگری و کشاورزی استان بیکاری در این منطقه کاهش چشمگیری به خود خواهد دید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای رونق اقتصاد روستایی برنامه ریزی کرده ایم گفت: عدم حمایت از روستاییان می تواند حاشیه نشینی ها را قوت ببخشد و اگر کار کشاورزی همراه با تضمین شود دیگر شهر جاذبه ای برای کشاورزان نخواهد داشت.

وی در پایان اظهار داشت: یقین داریم گشایش های جدی در کشور خواهد شد و استاندار اردبیل، جوانان را در جهت تحقق این ترسیم امیدوار کننده در راس امور قرار خواهد داد.

انتهای پیام /