جمعه 14 اردیبهشت 1403

رونق بازار فروش سلاح هایی آمریکایی / سه کشور اروپایی مشتری شدند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رونق بازار فروش سلاح هایی آمریکایی / سه کشور اروپایی مشتری شدند!

دولت آمریکا دوشنبه با فروش سلاح به سه کشور اروپایی انگلیس، فنلاند و لیتوانی موافقت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این وزارتخانه موافقت کرده است که سه هزار موشک هوا به زمین به ارزش 957.4 میلیون دلار به انگلیس فروخته شود.

این موشک‌ها عمدتا برای حمله هوایی به اهداف نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی برای تولید و فروش این موشک‌هاست.

وزارت خارجه آمریکا همچنین موافقت خود را با فروش 150 موشک پیشرفته هدایت‌شونده ضداشعه به فنلاند اعلام کرد.

این موشک‌ها در حمله به رادارهای دشمن کاربرد دارند و قرار است شرکت نورثروپ گرومان پیمانکار اصلی برای انتقال آنها به فنلاند باشد.

علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا موافقت کرد که 36 موشک میانبرد هوا به هوا به لیتوانی فروخته شود. شرکت ریتون پیمانکار اصلی برای تولید و ارسال این موشک‌ها به لیتوانی است.

وزارت خارجه آمریکا در حالی با این فروش‌های تسلیحاتی موافقت کرده است که متحدان اروپایی اوکراین کمک‌های نظامی فراوانی به کی‌یف کرده و قصد دارند انبارهای تسلیحاتی خود را دوباره پر کنند. تقاضای اروپایی‌ها برای سلاح آمریکایی در حال افزایش است اما آنها به جای خرید اقلام بزرگی مانند جت و تانک بر خرید سلاح‌های ارزان‌تر مانند موشک‌های دوش‌پرتاب، توپخانه و پهپاد که کارایی خود را جنگ اوکراین ثابت کرده‌اند، متمرکز شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز چهارشنبه نوشت: درگیری رژیم صهیونیستی با حماس و حمله روسیه به اوکراین، بازار بین‌المللی فروش تسلیحات آمریکایی را رونق داده و به بهانه‌ای برای واشنگتن جهت برقراری ائتلافات نظامی نزدیک‌تر با سایر کشورها تبدیل شده است. این امر در عین حال، نگرانی‌ها درباره افزایش خطر جنگ‌های بیشتر در جهان را افزایش داده است.

همچنین بخوانید