دوشنبه 16 مهر 1403

رویکرد ستاد مبارزه با کرونا حفظ سلامت محبان اباعبدالله الحسین (ع) است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویکرد ستاد مبارزه با کرونا حفظ سلامت محبان اباعبدالله الحسین (ع) است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: انسان‌ها اعم از زن و مردم و بزرگ و کوچک همه سرمایه‌های کشور هستند و رویکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا حفظ این سرمایه‌های ارزشمند و محبان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است.

خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان افزود: کرونا مخصوص زنجان، ایران و خاورمیانه نیست بلکه مشکل دنیا بوده و باید زندگی و رفتارهایمان را طوری تنظیم کنیم که میزان شیوع، ابتلا و فوت عزیزانمان کمتر شود.

وی یادآورشد: رویکرد ستاد ملی کرونا این است که زندگی فردی، اجتماعی و مذهبی طوری تنظیم شود که تبعات ناشی از شیوع این ویروس به حداقل ممکن برسد.

مرادی اظهار داشت: فرمایشات رهبری که به صراحت فرمودند " در عزاداری ها باید ضابطه های ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود"، فصل الخطاب است و همانطوری که هیاتهای مذهبی با شیوع کرونا برای سلامت جامعه و کمک به افراد آسیب دیده از این ویروس میدان‌داری کردند، با شروع ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز تمام تلاش خود را برای سلامت عزاداران حسینی به کار گیرند.

وی تصریح کرد: هیاتهای عزاداری با معرفی 20 نفر از جمع خود به عنوان ناظر بر رفتارهای بهداشتی و در چارچوب پروتکل های توصیه شده عزاداران، خود مجری برنامه های این ایام و حافظ سلامت محبان اهل بیت (ع) باشند.

معاون سیاسی استانداری زنجان افزود: تمامی دستگاه‌های اجرای مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و اصحاب رسانه نیز باید درجهت اقناع و آگاه‌سازی جامعه نقش خود را ایفا کنند تا عشق و ارادت به سالار شهیدان در فضای جامعه بیش از قبل ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه افرادیکه با فرهنگ عاشورا در زاویه هستند از امروز با استفاده از ابزارهای مختلف مردم را تحریک خواهند کرد، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم بدخواهان از عزاداری شیعیان سوء استفاده کنند.

مرادی با بیان اینکه امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به آرامش، طمانینه و اعتماد نیاز دارد و مرجعی که می تواند به افزایش آن کمک کند رسانه ها هستند، گفت: مردم استان زنجان به شعور حسینی و عزاداریهایشان به شور حسینی معروف هستند و در شرایط کرونایی نیز هرخانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات را به معنای واقعی به نمایش خواهند گذاشت.

وی در خصوص تهیه و توزیع نذری ها در ایام محرم نیز گفت: با تدابیر و تمهیدات لازم نذری های ایام محرم امسال برای رفع نیاز و درد افراد نیازمند و آبرومند و با حفظ آبروی آنان به سوی تامین اقلام خشک غذایی این خانواده ها هدایت خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*