جمعه 4 آبان 1403

رژه 7000 کتاب در کنگره 8000 شهید همدان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رژه 7000 کتاب در کنگره 8000 شهید همدان

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با حضور سردار عبدالرضا آزادی؛ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، سردار مظاهر مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد؛ استاندار همدان و سردار حسین معروفی؛ معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با حضور سردار عبدالرضا آزادی؛ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، سردار مظاهر مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد؛ استاندار همدان و سردار حسین معروفی؛ معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین و علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

سردار عبدالرضا آزادی در این آیین با اشاره به این‌که تازه‌های نشر هم در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت به نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: حضور 110 ناشر و عرضه قریب به 7 هزار کتاب در این نمایشگاه نشان از پویایی نمایشگاه دوازدهم کتاب دفاع مقدس دارد.

وی با بیان اینکه 10 نشست تخصصی در نمایشگاه برگزار می‌شود، افزود: غرفه ویژه‌ای از آثار تقریظ شده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که برخی به 10 زبان زنده دنیا ترجمه شده است نیز برای بازدید عموم تدارک دیده شده است.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز با بیان این‌که دوره قبلی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در استان قم برگزار شد، عنوان کرد: از آن زمان تاکنون بیش از 1500 عنوان اثر توسط ناشران دفاع مقدس تولید شده است؛ این رقم در تولید کتاب دفاع مقدس آن هم در طول 11 ماه اخیر، رقم قابل توجهی است. تولیدات حوزه دفاع مقدس نشان می‌دهد نمایشگاه دفاع مقدس در ارتقای روحیه نویسندگان برای تولید و در روحیه راویان برای روایت و در روحیه ناشران برای نشر آثار کاملا اثرگذاری دارد.

در بخش دیگر این آیین سردار حسین معروفی با بیان این‌که امروز وظیفه ناشران صرفاً ایجابی نیست بلکه یک کار آفندی در مقابل اندیشه پلید و زشت دشمن است که می‌خواهد قلب‌های ما را متزلزل کند، گفت: امروز، ناشران ایستادگان در مقابل دشمنان هستند و قلم زیبا، شیوا و روان و حقیقت‌جوی این جمع می‌تواند قلب‌ها را به سمت حقیقت سوق دهد. امروز مثلث فرهنگ، جهاد و شهادت کارسازترین مثلث است؛ امروز فرهنگ ما پیروز است و مثلث ارزشی و اعتقادی ما بر مکتب اهل بیت تولید و نهادینه شده است. سردار مظاهر مجیدی در بخش دیگر این آیین با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان بیان کرد: حدود 11 سال پیش نخستین کنگره شهدا برگزار شد که شهید سرلشکر حاج حسین همدانی در آن کنگره نقش عظیمی را برعهده داشتند. در ابتدای کار کنگره، شورای سیاستگذاری شکل گرفت و طی این برنامه عظیم، 200 برنامه پیگیری شد که در نهایت توانستیم همه آن‌ها را در سطح استان اجرائی کنیم. در حاشیه این مراسم از کتاب «آن شش ماه» به قلم نویسنده همدانی محسن صیفی‌کار رونمایی شد. همچنین از سردار علی ناظری؛ معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تقدیر شد.

منبع: کیهان