دوشنبه 9 مهر 1403

رژیم صهیونیستی یکی از بی‌آبروترین رژیم‌های دنیا است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رژیم صهیونیستی یکی از بی‌آبروترین رژیم‌های دنیا است

محمدجواد لاریجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره جایگاه شهید نصرالله گفت: رحمت فراوان خدا بر او و هم‌رزمانش. شهید سیدحسن نصرالله یکی از نوابغ سیاسی اسلام بود و بنده از آغاز کارش به رفتار او توجه داشتم.

او ادامه داد: بدبختی جهان اسلام ناشی از سیطره مستکبرین است که رسیدن مردم به حقو‌ق‌شان را نمی‌پذیرند. مستکبرین مستضفین را می‌ترسانند و ما باید این ترس را کنار بگذاریم و اگر مقاومت کنیم پیروز خواهیم شد.

لاریجانی افزود: دکترین مقاومت در پهنه وسیع جغرافیایی رشد کرد ولی در عرصه فکری رشد عظیمی پیدا کرد. شهید نصرالله در چنین فضایی توانست نقش به‌سزایی داشته باشد. او شخصیتی باهوش، شجاع و بسیار عاطفی بود. بیان بسیار خوبی داشت و توانست تاثیرات عمیقی بر جبهه مقاومت و جهان اسلام داشته باشد. جای ایشان پر می‌شود ولی یادشان هیچگاه از بین نمی‌رود.

او تأکید کرد: نه‌تنها اهل سنت بلکه مسیحیان به شهید نصرالله علاقه داشتند. همچنین او میان یهودیان بسیار محترم بود و جایگاه بسیار مهمی در جهان و منطقه داشت.

لاریجانی درباره نحوه شهادت سید حسن نصرالله اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گفتند که رژیم صهیونیستی با هوش مصنوعی این کار را انجام داده است که دروغ است. کلید این موضوع از 2006 در پی نفوذ به سیستم حزب‌الله زده شد و گسل‌های بسیار عمیقی در سیستم‌های امنیتی حزب‌الله ایجاد کرد. رژیم صهیونیستی در پروژه پیجرها توانست کادر لبنان را به مدت چند هفته از کار بیندازد. اسرائیل کاملا اطلاعات محل شهادت سید نصرالله را در اختیار داشت.

او ادامه داد: حزب‌الله یک ساختار ستاره‌ای ندارد که همه به یک شخص وصل شوند. یکی از کارهای شهید نصرالله این بود که ساختار را به شکل سلولی تغییر داد تا همه بتوانند کار کنند و خودشان را نشان دهند و همین کار باعث شده است تا حزب‌الله بتواند به‌سرعت زخم‌هایش را التیام بخشد.

او در ادامه ابراز کرد: بعد از شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله توان خود را بیشتر از قبل به‌دست می آورد، چرا که راه نفوذ را می‌بندد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست مستمر ایران دفاع منظم و محتوایی از مقاومت بوده و ادامه دارد. سید حسن نصرالله از محبوب‌ترین افراد نزد ایرانیان بوده و شبهاتی که به‌وجود آمده جهت تضعیف جمهوری اسلامی بوده است.

لاریجانی گفت: اسرائیل بخش کوچکی از پروژه صهیونیسم است. ایران در هیچ موردی در دفاع از حرکت‌های مقاومت هیچ کوتاهی نکرده است. بعضی‌ها در پی ملکوک‌کردن ایران هستند. اگر ما در این جریان حرکت می‌کردیم به‌نفع ما نبود اما ایران در حمایت از مقاومت خجالت نمی‌کشد. اینکه مستشاران ما در لیست محور مقاومت هستند به این منظور است که ما از آنها به‌صورت تمام‌قد حمایت می‌کنیم.

لاریجانی همچنین افزود: اینکه الان یک چهره پیروز از رژیم صهیونیستی القا می‌کنند به‌شکل کاریکاتور است، چرا که هیچ نقطه امنی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و این رژیم در پایین‌ترین درجه بازدارندگی قرار دارد.

لاریجانی درباره عملیات پیجرها توسط رژیم صهیونیستی گفت: این ناشی از توان نظامی رژیم صهیونیستی نیست، بلکه این محصول عملیاتی بود که از 2006 شد و حزب‌الله از ناحیه نفوذ ضربه خورده است. نفوذ می‌تواند در نقاط حساس راه را باز کند.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر شهادت سید حسن نصرالله را پیرو شهادت هنیه می‌دانید، گفت: این سوال دو قسمت دارد؛ آیا ایران از برخورد با مواردی که حقوق ایران و مسائل حیاتی آن را تهدید می‌کند چشم‌پوشی می‌کند؟ که پاسخ آشکار است، ابدا. قسمت دوم این است که یکی از تاثیرات آن این است که حرف‌هایی در داخل زده می‌شود و باعث می‌شود تا غربی‌ها اینگونه برداشت کنند که جمهوری اسلامی ایران درحال تحول است؛ درصورتی که رئیس‌جمهور ما کاملا قاطع صحبت می‌کند و مواضع آشکاری در این‌باره دارد. همچنین تعللی در سیاست جمهوری اسلامی وجود ندارد.

لاریجانی بیان کرد: خوانش اسرائیل از رفتار ایران و بعضی صحبت‌ها این بوده که ایران قصد دارد خودش را از درگیری‌ها دور کند؛ این خوانش اشتباه است. این که چرا حرکتی انجام نشد، یک سوال امنیتی نظامی است، چرا که ایران به‌دنبال یک هدف قابل‌توجه می‌گردد و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

او درباره ترورهایی که بعد از طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد گفت: سیاست ترور یکی از سیاست‌های مهم فعلی آمریکا و رژیم است و این موضوع از استیصال ایجاد می‌شود. این مسأله از قبل بوده و الان هم وجود دارد. باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی در کشور ما مهمان را به شهادت رساند، قطعا این رژیم از طرف جمهوری اسلامی، پاسخ این حرکت را خواهد دید؛ چرا که ما این توان را داریم. اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در منطقه حریف ما شود، این به معنی بازدارندگی است ولی نباید شمشیر در نیام باشد.

لاریجانی همچنین در ادامه ابراز داشت: شاید حزب‌الله در حملات خود از 10 درصد امکاناتش استفاده کرده باشد و رژیم صهیونیستی بر این باور است که توان حزب‌الله کم است ولی دارد اشتباه می‌کند و اتفاقا خوب است که این اشتباه را انجام دهد. اگر حزب‌الله منهدم شده بود، پس چگونه حملات لبنان ادامه دارد؟ چرا مردم در تل‌آویو در هنگام فرار به پناهگاه‌ها زخمی می‌شوند؟ حزب‌الله به‌زودی سوراخ‌های امنیتی را اصلاح می‌کند و حضور فعالتری پیدا می‌کند.

لاریجانی افزود: یک نقل‌قولی وجود دارد که می‌گوید بترسید از فردی که جایگزین حزب‌الله خواهد شد، چه‌بسا از او نظامی‌تر باشد. انبوهی از نسل جدید به حزب‌الله پیوسته است و این موضوع حزب‌الله را روزبه‌روز قوی‌تر از قبل می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتانیاهو معتقد بود که اگر حزب‌الله را بزند، گویی کل محور مقاومت را زده است، اما نمی‌دانست که یک سیستم منعطف و مدرنی در حزب‌الله وجود دارد.

او ادامه داد: باب تروریسم به‌طور موجه باز شده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی یادشان رفته که دیگران هم می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر ترور کار معقولی است، باید آنها هم منتظر بمانند. اینکه آنها مردم غزه را می‌کشند و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند، چیز بزرگی نیست، مهم این است که آنها نتوانستند جلوی مبارزین غزه را بگیرند.

لاریجانی درباره عدم پذیرش آمریکا به همدستی با رژیم صهیونیستی در ترورها و عملیات‌ها علیه غزه و لبنان خاطرنشان کرد: این ترس است، آنها می‌دانند که اگر بگویند که ما اینکار را کردیم، واکنش شدیدی خواهند دید. آمریکا وارد میدان شده است و مسائل را از هر جهت اداره می‌کند. همه این حرف‌ها فریب است. آمریکا از حزب‌الله در جریان بیرون رانده شدن از بیروت ضربه دیده است و به دنبال انتقام است. این مسأله حکایت از توانمندی محور مقاومت دارد.

او همچنین درباره دستاوردهای حزب‌الله در طوفان‌الاقصی گفت: اولین دستاورد آن شکست مفتضحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است. دستاورد دوم این است که جنگ الان تمام نشده و هرلحظه که این جنگ پایان پیدا کند، حماس پیروز است. در مورد حزب‌الله هم این گونه است. فشار حزب‌الله فشار بسیار سازنده‌ای بوده و همه آثار پیروزی را به همراه دارد.

لاریجانی اظهار داشت: اسرائیل هرکاری کند شکست خورده است. نتانیاهو در پیشبرد مقاصدش شکست خورده است. او برای وجود خودش الان گرفتار است چه برسد به نفوذش.

کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین در انتها درباره آینده این نزاع و مناقشه در منطقه گفت: این مسأله که ما به‌عنوان کشور ایران از حرکت مقاومت حمایت کنیم، بسیار استراتژیک است. نکته دوم این است که خود حرکت مقاومت به علت دستاوردهایی که دارد شکست هم دارد، ضربه هم دارد ولی آن قدر دستاوردهایشان بالا است که آنها را همیشه به این کار مصمم‌تر کرده. نکته سوم این است که ما با یک مکانیزم وسیع ذهن سازی بر علیه مقاومت در فضای فکری دنیا هستیم. یکی از خدمات بزرگ صداوسیمای ما و رسانه‌های ما در ایران این است که این پرده را تا حد امکان پاره کردند. یکی از توفیقات این طوفان الاقصی این است که از این فضای مجازی توانست استفاده کند و خیلی از مسائل را به دنیا نشان دهد، لذا امروز رژیم صهیونیستی یکی از بی آبروترین رژیم‌های دنیا است. این نشان می‌دهد که ما باید در هر سه عرصه کار کنیم. توانمندسازی مقاومت و خودشان هم البته اهتمام بیشتر و حرکت عظیم رسانه‌ای برای حمایت از آنها باید صورت گیرد.