چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

افراد راه های سخت و حتی خطرناکی مانند جراحی را برای جوان ماندن امتحان میکنند اما با مصرف ماده غذایی جوان کننده، به راحتی پوستی جوان تر از سن خود خواهید داشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با تغییر فصل و شروع پاییز، تنوع خوراکی‌ها نیز تغییر می‌کند که متناسب با نیاز بدن در مقابله با سرما و بیماری‌های فصلی است. در واقع، انتخاب‌های صحیح غذایی در این فصل برای تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی مورد نیاز بدن ضروری خواهد بود. به علاوه، توجه به تنوع غذایی به منظور مقابله با احساس خستگی و حالات افسردگی ناشی از کمبود نور خورشید اهمیت دارد. در ادامه این مطلب به بهترین انتخاب هایی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

همه ما بارها دچار درد در ناحیه شکم شده‌ایم. بسیاری از این دردها خود به خود و یا با مصرف برخی داروهای بدون نسخه و یا برخی خوراکی‌ها بهبود می‌یابند؛ اما گاهی اوقات هم هشدار دهنده مشکلات جدی سلامت هستند و نباید آنها را نادیده بگیریم. همه ما بارها دچار درد در ناحیه شکم شده‌ایم. بسیاری از این دردها خود به خود و یا با مصرف برخی داروهای بدون نسخه و یا برخی خوراکی‌ها بهبود می‌یابند؛ اما گاهی...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: همه ما بارها دچار درد در ناحیه شکم شده‌ایم. بسیاری از این دردها خود به خود و یا با مصرف برخی داروهای بدون نسخه و یا برخی خوراکی‌ها بهبود می‌یابند؛ اما گاهی اوقات هم هشدار دهنده مشکلات جدی سلامت هستند و نباید آنها را نادیده بگیریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت کبد دارد. بسیاری از غذاها حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود آنزیم‌های کبدی، کاهش تجمع چربی، التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خستگی مزمن یا طولانی مدت در بسیاری از موارد ناشی از استرس، عدم خواب کافی، رژیم غذایی ضعیف و سایر عادات غلط در زندگی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سوزش معده در افراد هنگامی رخ می دهد که اسفنکتر تحتانی مری (دریچه‌ی بین مری و معده) ضعیف یا ناکارآمد می‌شود و اسید معده به داخل مری بازگردد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک روانپزشک، در خصوص شایع ترین مشکلات روانشناختی دوران سالمندی، توضیحاتی داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر سمیه معتضدیان گفت، وقتی انسان پیر می‌شود در بسیاری از فرایندهای بیولوژیک بدن تغییراتی ایجاد می‌شود که می‌توان با راهکارهایی برای داشتن زندگی سالم‌تر از بروز برخی از این موارد پیشگیری کرد.

وب‌گاه فرارو

تخم هندوانه، به ویژه انواع بو داده، پر از آهن هستند و مواد معدنی باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می‌شود. ویتامین B در دانه‌ها نیز در این زمینه کمک می‌کنند.

وب‌گاه منیبان

خواص تخمه هندوانه فوق العاده و بی نظیر است. یکی از مهمترین خواص تخمه هندوانه بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، تقویت مو و... است. به گزارش منیبان به نقل از پی ام آپ، دانه‌های موجود در میوه هندوانه کم کالری، بسیار مغذی، غیرسمی بوده و فواید زیادی به همراه دارد. برخی از این موارد عبارتند از تقویت سلامت قلب و ایمنی بدن و کنترل قند خون. دانه ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم و روی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

براساس آمارهای رسمی در حال حاضر بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و همچنین هر ساله نزدیک به 10 میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود. براساس آمارهای رسمی در حال حاضر بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و همچنین هر ساله نزدیک به 10 میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود. به گزارش عرشه آنلاین، آمار سازمان جهانی بهداشت...

وب‌گاه فرارو

علت دقیق گرفتگی عضلانی ناشناخته است، اما عوامل خطر ممکن است شامل وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل مواد معدنی و الکترولیت‌ها به دلیل کم آبی بدن و ورزش شدید و عضلات سفت و غیر قابل انعطاف باشند. گرفتگی عضلانی ممکن است با قاعدگی، بارداری، مصرف زیاد الکل و برخی دارو‌ها نیز رخ دهد.

وب‌گاه فرارو

نتایج مطالعات نشان می‌دهند افرادی که مصرف قند افزوده، نوشیدنی‌های شیرین، غلات تصفیه شده و سبزیجات نشاسته‌ای را محدود کرده در حالی که بیش‌تر از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات غیر نشاسته‌ای استفاده می‌کردند در مقایسه با همسالان خود که رژیم غذایی شیرین و نشاسته‌ای مصرف می‌کردند با افزایش وزن کم تری در میانسالی مواجه شدند.

وب‌گاه فرارو

نوشیدن آب در طول روز یکی از راه‌های مدیریت دیابت و خطر ابتلا به مشکلات چشم در بیماران دیابتی است و مانند ورزش منظم می‌تواند رگ‌های خونی و عصب‌ها را سالم نگه دارد. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری از کم آبی به دلیل سطح گلوکز بالا در بدن هستند.