سه‌شنبه 29 خرداد 1403

رییسی در اوج بحران‌ها، هرگز ناامید نمی‌شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رییسی در اوج بحران‌ها، هرگز ناامید نمی‌شد

سخنگوی دولت گفت: شهید رییسی از مکتب عاشورا درس گرفته بود که خط ولایت نباید فراموش شود. رییسی در اوج بحران‌ها، هرگز ناامید نمی‌شد چون به قدرت الهی تکیه داشت و توکل را آموخته بود.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت امروز، در اولین گردهمایی مداحان و قاریان خوزستان که در سالن امام رضا اهواز برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم ایران به ویژه جامعه هیئتی‌ها برای شهدا سنگ تمام گذاشتند، گفت: شهید رییسی بیش از آنکه متعلق به دولتمردان و طبقه حاکمیت باشد، متعلق به دوستداران مکتب قرآن و اهل بیت بود و او تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) بود.

وی افزود: شهید رییسی فقط در اوج بحران و موضوعات عیان مانند غزه نبود که جبهه حق و باطل را اینگونه درست و میدان دار تشخیص دهد و میدان‌داری کند، بلکه در هر برهه از مسئولیت خود از دادستانی کرج و همدان تا معاونت قوه قضاییه و ریاست جمهوری صحنه حق و باطل را درست تشخیص می‌داد.

سخنگوی دولت با اشاره به سجایای اخلاقی ریس جمهور شهید گفت: اولین حکمرانی دکتر رییسی، ذات مردمی او بود؛ از مردم بر آمده بود و به مردم خدمت می‌کرد. مشغله کارهای مادی و سطح جایگاه‌های حاکمیتی هرگز او را از مکتب امام حسین (ع) دور نکرده بود.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه شهید رییسی از مکتب عاشورا درس گرفته بود که خط ولایت نباید فراموش شود گفت: شهید رییسی در اوج بحران‌ها، هرگز ناامید نمی‌شد چون به قدرت الهی تکیه داشت و توکل را آموخته بود. یاس و ناامیدی در مکتب شهید رییسی معنا نداشت.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کرد، اظهار کرد: وی در برابر دشمنان ذره‌ای عقب نشینی در معنا نداشت و به جای دیپلماسی التماسی، دیپلماسی مبتنی بر توان ملی و نخبگی نخبگان را به منصه گذاشت.

سخنگوی دولت گفت: در عملیات وعده صادق، جمهوری اسلامی 2 هزار کیلومتر آن سوی مرزها عملیات انجام می‌دهد و در صحنه دیپلماسی هم پیروز میدان می‌شود.

وی یادآور شد: شهید رییسی هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کرد و در برابر کفار و ظالمان عالم ذره‌ای عقب نشینی نکرد. به جای دیپلماسی التماسی، دیپلماسی مبتنی بر اقتدار و توان ملی را نشان داد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی در هزار روز دوران ریاست جمهوری اش خدمات ارزنده‌ای برای کشور انجام داده که شاید به اندازه سه دولت باشد، عنوان کرد: در حوزه‌های متعدد اعم از سلامت، بهداشت و مخابرات مورد تقدیر مراجع بین المللی قرار گرفتیم که به دلیل اخذ کردن دستاوردهای دولت در زمینه‌های مختلف بود آن هم کشوری که تا سه سال پیش برخی دولتمردانش برای حل بعضی مسائل به دنبال دیپلماسی التماسی بودند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: ویژگی دیگر شهید رییسی که باید برای انتخابات پیش‌رو از آن درس گرفت این است که نزاع حق و باطل تعطیل نشدنی است و هر روز باید میدان را شناخت و محکم وارد شد. شهید رییسی مرد میدان بود و می‌دانست نباید میدان خالی شود و امروز عرصه، حضور در میدان است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی از عمق جان باور داشت که عبادت خدا، امروز تبلورش در خدمت به خلق است، عنوان کرد: وی تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم کرده بود؛ شهید جمهور از «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» آموخته بود که نزاع بین حق و باطل تعطیل نشدنی است و باید هر روز میدان را بشناسی و هر روز در میدان محکم و مستحکم وارد شوید.

بهادری جهرمی شهید رئیسی را مرد میدان خواند و گفت: وی می‌دانست که میدان نباید خالی شود لذا امروز عرصه و میدان، میدان صیانت از این خط است. اگر این خط و پرچمداری روی کار آمد که حضرت آقا هم فرموده‌اند شعارهای انقلاب زنده شد و همه مردم می‌گویند یاد رجایی‌ها و بهشتی‌ها زنده شد، به دلیل این بود که مردم با انتخاب درست خود این امر را سبب شدند لذا برای استمرار این خط، تنها عاملی که می‌تواند صیانت کننده باشد خود مردم هستند.