یک‌شنبه 22 مهر 1403

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان: فضای مجازی بستر حمایت از فلسطین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان: فضای مجازی بستر حمایت از فلسطین شود

سمنان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امسال به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا برگزاری راهپیمایی ممکن نیست، اما فضای مجازی باید بستر انتقال پیام حمایت از فلسطین برای جهانیان شود.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا به مناسبت روز جهانی قدس ابراز داشت: رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطین قبله اول مسلمانان را اشغال کرد و باعث آوارگی مردم فلسطین شد و همچنان در تلاش است که سرزمین تحت اشغال خود را گسترش دهد.

وی افزود: اسرائیل به دنبال این است که از نیل تا فرات، یعنی کل منطقه غرب آسیا را اشغال کند و این هدف را در پرچم خود نیز مشخص کرده است و استکبار جهانی هم از این رژیم حمایت می‌کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: اوایل انقلاب، امام خمینی (ره) در یک حرکت بزرگ و هوشمندانه جمعه آخر ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کرد و با این کار باعث افزایش روحیه و خودباوری مردم فلسطین شد و وادارشان کرد در مقابل ظلم ایستادگی و از میهن خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: نتیجه این حرکت امام خمینی (ره) این بود که کل مردم منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند و این رژیم در گسترش منطقه تحت اشغال خود ناکام ماند.

قندهاری بیان کرد: اهمیت روز قدس از این جهت زیاد است که جهان اسلام را متحد کرد و به مستضعفان عالم خط داد که در مقابل مستکبران ایستادگی کنند و گامی در راه تعجیل ولیعصر (عج) برداشته شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه مردم همواره از تجمع روز قدس استقبال کرده‌اند گفت: امسال به دلیل شرایط خاصی که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرده، برگزاری راهپیمایی ممکن نیست اما می‌شود با فعالیت در فضای مجازی پیام خود را در حمایت از فلسطین به گوش جهانیان برسانیم و جهان بداند که مسلمانان قبله اول خود را فراموش نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌های گذشته حضور در راهپیمایی روز قدس را جهاد دانستند؛ امسال هم ساعت 12 روز جمعه دوم خرداد همزمان با روز قدس از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی سخنرانی می‌کنند. بنابراین امسال با فعالیت در فضای مجازی و شنیدن سخنرانی رهبر معظم انقلاب می‌توانیم در این جهاد نقش داشته باشیم.

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود. هم‌چنین در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*