یک‌شنبه 22 مهر 1403

رییس پلیس راه اصفهان: شهروندان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس پلیس راه اصفهان: شهروندان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه اصفهان گفت: مردم این استان در تعطیلات پیش رو از سفرهای غیرضروری و مسافرت‌های تفریحی چشم‌پوشی کنند زیرا با شلوغی جاده‌ها و شهرها احتمال بروز موج دیگری از شیوع کرونا محتمل است.

سرهنگ حسین پورقیصری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: توصیه‌های پلیس راه استان مبتنی بر تاکیدات مسئولان پزشکی و درمانی کشور و استان، مبنی بر کاهش حداکثری سفرها در تعطیلات عید فطر پیش رو برای جلوگیری از ابتلای هرچه بیشتر هموطنان به بیماری کووید -19 است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از هم استانی‌ها تقاضا داریم از سفر حتی به شهرهای با وضعیت سفید بپرهیزند، زیرا شلوغی و ازدحام در چنین شهرهایی سبب آغاز دوباره شیوع ویروس خواهد بود و حضور در مناطق با وضعیت زرد یا قرمز هم خطر ابتلا برای خود مسافران را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر حضور 100 درصدی ماموران پلیس راه در مناطق استان در هفته جاری خاطرنشان کرد: تمامی تخلفات رانندگی بطور فراگیرتر توسط پلیس راه استان رصد خواهد شد و جرائمی برای متخلفان در پی خواهد داشت.

پورقیصری با اشاره به رعایت موازین ایمنی در رانندگی در صورت سفرهای ضروری، اظهارداشت: تمامی توصیه‌های فنی رانندگی بویژه سرعت مجاز و بستن کمربند ایمنی حافظ جان مسافران و در جهت کاهش خسارات و تلفات خواهد بود.

وی عبور و مرور امروز جمعه در سطح جاده‌های استان را روان اعلام کرد و گفت: مورد خاصی در ساعات اخیر نداشتیم.

ویروس کرونا 2019(COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیش از 129 هزار نفر در کل کشور به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یکصد هزار نفر بهبود یافته و بیش از هفت هزار تن فوت کرده‌اند.

استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*