دوشنبه 30 مهر 1403

زمان مصاحبه و ظرفیت پذیرش دکتری شریف اعلام شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
زمان مصاحبه و ظرفیت پذیرش دکتری شریف اعلام شد

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام تاریخ مصاحبه دکتری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال 1402 در دانشگاه شریف به 220 نفر افزایش یافته است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام تاریخ مصاحبه دکتری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال 1402 در دانشگاه شریف به 220 نفر افزایش یافته است.

غلامرضا وثوقی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که مصاحبه آزمون دکتری 1402 چه زمانی برگزار می شود، گفت: مصاحبه دکتری 1402 از 20 خردادماه آغاز می شود و تا 23 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته اکثر دانشکده ها مصاحبه را در روزهای 20 و 21 خرداد برگزار می کنند. یک دانشکده هم که اساتیدش فرارشته ای هستند به دلیل اینکه تداخلی با برنامه داخلی دانشکده ها ایجاد نشود، مصاحبه را در روز 22 و 23 خردادماه برگزار می کند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف افزود: ظرفیت پذیرش دکتری در دفترچه سال 1401، 214 نفر بوده و در سال 1402، به 220 نفر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته سازمان سنجش از دانشگاه ها خواست ترازها را اعلام کنند و ما تا 7 روز آینده تراز حدنصاب برای مرحله اول مصاحبه را به سازمان اعلام خواهیم کرد. دانشکده ها به طور مستقل عمل می کنند و پس از دریافت تراز آزمون از سوی سازمان سنجش، با یک تحلیل آماری و کیفی، یک ترازی به صورت خام به معاونت آموزشی اعلام می شود و در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد؛ سازمان نیز ترازها را به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

وثوقی بیان کرد: دعوت شدگان به مصاحبه باید سوابق آموزشی، پژوهشی و معدل کارشناسی و ارشد و کارنامه خود را به مدارک خود پیوست و در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اینکه دانشگاه شریف در 14 رشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند، گفت: این رشته ها عبارت است از شیمی، ریاضی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، مهندسی انرژی و بین رشته ای نانوتکنولوژی و میان رشته ای مدیریتِ اقتصاد.

وثوقی ادامه داد: سال گذشته برای 214 نفر، هزار و 365 نفر از طرف سازمان سنجش به دانشگاه معرفی شدند اما از این تعداد فقط 867 نفر در سامانه دانشگاه شریف ثبت نام و تقاضای پذیرش کردند، یعنی حدود 63 درصد کسانی که از لحاظ تراز آزمون واجد شرایط بودند، ثبت نام کردند و 37 درصد تقاضایی ثبت نکردند.

وی بیان کرد: سال گذشته از بین 214 نفر، فقط 187 نفر از طرف دانشکده ها واجد شرایط علمی شناخته شدند و 155 نفر قبول شده نهایی بودند.